مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور شهردار تهران در امور مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی تبصره مورد تاکید دولت در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در مورد حذف سهم درآمدی شهرداری‌ها از محل عوارض را حذف کرده است

طالبیان در گفت‌وگو با ایسنا در ادامه افزود: نامه شهردار تهران در مورد نگرانی از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها و تاثیرات آن بر روی اقتصاد شهرداری‌های کشور به کمیسیون ویژه لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس ارائه شد و نمایندگان مجلس بر این اساس تبصره مربوط به حذف سهم درآمد شهرداری‌ها از عوارض را حذف کردند.

وی اضافه کرد: بر اساس این تبصره، منابع درآمدی شهرداری‌ها حذف و شهرداری‌ها با مشکلات جدی مواجه می‌شدند.

وی گفت: ‌از سوی دیگر پیشنهاد شهرداری‌ها در مورد پرداخت زیان ناشی از افزایش قیمت اقلام مورد نیاز شهرداری‌ها با حذف یارانه‌ها در حال بررسی است.

طالبیان همچنین از شروع بررسی‌های مجلس و فراکسیون مدیریت شهری در مورد متوقف ماندن اجرای قوانین قبلی در حوزه مدیریت شهری خبر داد و گفت:‌ شهرداری تهران به همراه دبیرخانه کلان شهرهای کشور در آستانه تصویب برنامه پنج ساله پنجم، بررسی دلایل متوقف ماندن قوانین برنامه‌های قبلی در حوزه مدیریت شهری را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی با اشاره به توجه ویژه مجلس در مورد جایگاه و اختیارات حوزه عمل مدیریت شهری گفت: در مرحله اول آسیب‌شناسی کافی در مورد علت اجرا نشدن قوانین قبلی باید آغاز شود تا ببینیم علت آن، نقض قانون بوده و یا ضعف در اجرای آن.

وی به تاکیدات نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس نسبت به تکرار قوانین اعتراض دارند و می‌خواهند یکبار برای همیشه موضوع مدیریت شهری در کشور نهادینه شود.

طالبیان با اشاره به مطرح شدن موضوع سپردن امور آموزش و پرورش به شهرداری‌ها در کمیته آموزش و پرورش مجلس خاطر نشان کرد: پس از جلسات متعدد ضرورت انجام طرح پژوهشی در این حوزه احساس شد و مرکز مطالعات جامع شهر تهران این مسئولیت را بر عهده گرفته ودر حال اجرای آن است.

مشاور شهردار تهران در امور مجلس با بیان این مطلب که نتایج این پژوهش، راهنمای عمل مجلس خواهد بود، گفت:‌ باید مشخص شود که چه بخشی از این حوزه و با چه مکانیزمی باید به شهرداری‌ها واگذار شود.

کد خبر 81286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز