همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان این که تغییرات اعمال شده در طرح جامع حمل ‌و ‌نقل کارشناسی نیست، گفت: منوریل در شهرداری مدنظر است، اما با جایگزینی آن به جای مترو مخالفیم.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف شنبه (29 فروردین) در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های خدمات شهری شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: بخشی از اصلاحات اعمال شده در طرح جامع حمل‌ و نقل مورد توافق شورا و شهرداری نیست و به جهت تخصصی، اصلاحاتی نیاز دارد که این مهم در دستور کار قرار گرفته و در آینده‌ای نزدیک نظرات به شورای عالی ترافیک منعکس می‌شود.

وی با بیان این مطلب که شهرداری هیچ مشکلی برای اجرای برنامه‌های خود ندارد، اظهار کرد: طرح جامع، طرحی است که اهداف و جهت کلی را برای ما روشن می‌کند و نهایتا باید قطعی شود.

قالیباف با تاکید بر این که موضوعات تخصصی شهر نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گیرد، افزود: ما مخالف مونوریل و قطار هوایی نیستیم، اما تنها وقتی کار به صورت کارشناسی بررسی شود، آن را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به این که در طرح جامع حمل‌ و‌ نقل شهر انواع مختلفی از قطار هوایی پیش‌بینی شده و یکی از انواع آن مونوریل است، افزود: چه کسی مانع اجرای مونوریل صادقیه شد؟ بعد از 16 ماه فعالیت وش صرف هزینه بلاتکلیف ماند که این امر نشان‌دهنده مشکل در طراحی بوده و همه این اتفاقات در دوره قبلی مدیریت شهری افتاده است.

شهردار تهران ادامه داد: قطعا در بخش‌هایی از شهر به دلیل حجم مسافر، نیازی به مترو نیست که باید جایگزین‌های دیگری از جمله مونوریل برای این مسیرها در نظر گرفت. در یکی از روزنامه‌ها نیز چندی پیش توافق اولیه برای احداث مونوریل منتشر شده بود که این نشان می‌دهد احداث مونوریل در شهرداری مدنظر است.

وی ادامه داد: مجموعه کار کارشناسی شورای شهر و شهرداری همان طرح ارسالی به شورای عالی ترافیک است که با تغییراتی بازگشته و باید کارشناسی شود.

قالیباف همچنین به برخی اقدامات انجام شده در سازمان میادین میوه و تره‌بار در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بیش از 50 بازار و میادین در نقاط مختلف شهر که با کیفیت مناسب و در محیطی پاکیزه احداث شده است.

قالیبف با بیان این که عرضه میوه در بعضی میادین و مناطق به دلیل استقبال مردم تا 35 درصد به صورت بسته‌بندی است، افزود: هزینه بسته‌بندی 13 تا 15 درصد به هزینه میوه می‌افزاید.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: تلاش داریم میزان هزینه اضافه شده به دلیل بسته‌بندی به قیمت میوه تحمیل نشود و این از سیاست‌های قطعی ماست.

وی در مورد نمایشگاه توانمندی‌های خدمات شهری اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از برنامه‌هایی است که از سال گذشته پیش‌بینی کردیم تا بخش‌های تخصصی شهرداری که در ارتباط مستقیم با مردم هستند، آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان ارائه دهند.

قالیباف در پاسخ به سوالی که دلیل حضور نداشتن شهردار تهران را در محافل سیاسی و خبری پرسید، گفت: شما نبودید، من بودم تا دو روز بعد از عید نیز در تهران بوده و فقط دو سه روز به مرخصی رفتم. ششم فروردین نیز از تونل توحید بازدید کردم که در این مدت خبرنگاران در استراحت بودند.

کد خبر 79310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز