مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

گروه شهری: انتظارات برآورده‌نشده مدیریت شهری از دولت نهم، بخشی از اظهارات محمدهادی ایازی، سخنگوی شهرداری در مصاحبه با اصحاب رسانه بود

ایازی، در پاسخ به خبرنگاری که از وی پرسید با در نظر گرفتن پایان دوره 4ساله دولت نهم انتظارات شهرداری از دولت را در این مدت توضیح دهید، گفت: انتظار ما از دولت، تحقق مدیریت واحد شهری بود که براساس بندهای 136 و137 برنامه 5 ساله سوم و چهارم قراربود عملیاتی شود.

مشاور عالی شهردار تهران همچنین با ابراز تأسف از عدم تحقق این موضوع گفت: دکتر احمدی‌نژاد زمانی که شهردار بودند نامه‌هایی به رئیس‌جمهوری وقت برای حل مشکلات شهر نوشتند که انتظار می‌رفت وقتی ایشان به مسند ریاست‌جمهوری رسیدند حداقل آن درخواست‌ها و موضوعات را پیگیری می‌کردند که این هم نشد.

وی افزود: از سوی دیگر جلسات مشترک شهردار با دولت که با هدف یافتن راه‌حل‌هایی برای برون‌رفت از مشکلات مبتلا به شهر تهران برگزار شده بود نیز آن طور که باید و شاید نتیجه‌بخش نبود.

ایازی در این‌باره به فراهم نشدن امکان استفاده شهرداری از صندوق ذخیره ارزی برای توسعه خطوط مترو سخن گفت و توضیح داد: دولت سال گذشته باید 290 میلیارد تومان برای توسعه متروی تهران می‌پرداخت که از این میزان تنها 190 میلیارد تومان در ماه‌های پایانی سال پرداخت ولی با این همه شهرداری در سال گذشته به تعهدات خود برای ساخت 15 کیلومتر مترو عمل کرد، چنانچه اخیرا شاهد بهره‌برداری رسمی 3 ایستگاه از امتداد خط یک متروی تهران بودیم و به‌زودی ایستگاه انقلاب نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

تمهیدات انتخابات ریاست‌جمهوری

اختصاص 2 هزار بیلبورد برای نصب پوسترها و تبلیغات رایگان نامزدهای ریاست‌جمهوری به علاوه استفاده از تلویزیون‌های شهری و تلویزیون‌های LED پارک‌ها به‌منظور پخش صحبت‌ها و مناظره‌های کاندیداهای انتخاباتی ازجمله دیگر محورهای سخنان ایازی در مصاحبه با خبرنگاران بود.

وی در توضیح تمهیدات شهرداری برای تبلیغ عادلانه کاندیداها در محیط شهری عنوان کرد: شورای شهر تهران برای انتخابات سال 88 بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده است که در هماهنگی با شورای نگهبان و استانداری تهران این اعتبارات توسط شهرداری تخصیص می‌یابد.

علاوه براین سالن‌های برج میلاد و فرهنگسرای بهمن نیز برای تبلیغات در نظر گرفته شده که پس از انعقاد قرارداد با تخفیفات ویژه در اختیار نامزدها قرار می‌گیرد.

وی همچنین گفت: شهرداری همانند دوره‌های قبل حداکثر 24 ساعت پس از برگزاری انتخابات، کل شهر تهران را از تبلیغات انتخاباتی پاک می‌کند اما اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود 24 ساعت پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات، شهر پاکسازی می‌شود.

مشاور عالی شهردار تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر بروز تخلفات انتخاباتی درمیان طرفداران برخی کاندیداها ضمن تاکید بر اینکه قالیباف طی ابلاغیه‌ای به تمامی بخش‌های شهرداری خواسته است که از هیچ‌کدام از امکانات شهرداری تهران برای تبلیغ به‌نفع نامزدی خاص استفاده نشود، خاطرنشان کرد: اما اگر تخلف تبلیغاتی از سوی نامزدها باشد باید توسط فرمانداری و شورای نگهبان به شهرداری اعلام شود تا سازمان زیبا‌سازی‌ و شهرداری‌های مناطق نسبت به جمع‌آوری آن اقدام کنند.

شکل‌گیری ستاد اصلاح الگوی مصرف

سخنگوی شهردار تهران با اشاره به سال اصلاح الگوی مصرف اعلام کرد: ستاد اصلاح الگوی مصرف را در شهرداری تهران راه‌اندازی کرده و کمیته‌های مختلفی را تشکیل داده‌ایم.

اجرای طرح مکانیزاسیون کنترل محدوده طرح ترافیک که باعث استفاده حداقل نیروی انسانی می‌شود و طرح ایجاد بلیت الکترونیکی بین اتوبوس و مترو، استقرار سیستم مکانیزه مدیریت بزرگراهی با نصب دوربین‌های ثبت تخلف، طرح توسعه خطوط تندرو، طرح توسعه مسیر خطوط دوچرخه در سطح منطقه 8، بهینه‌سازی آبیاری فضای سبز، بهینه‌سازی آذین‌بندی‌های مناسبتی با استفاده از لامپ‌های کم مصرف و بهینه‌سازی عرضه محصولات کشاورزی و کاهش ضایعات ازجمله اقدامات انجام شده خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که روزانه قریب به 8 هزار تن میوه وارد تهران می‌شود، گفت: از این میزان روزانه 800 تن معادل 10 درصد میوه‌ها در میادین و منازل مردم تهران تبدیل به زباله می‌شود.

سخنگوی شهردار تهران همچنین به بهینه‌سازی طرح تفکیک از مبدا اشاره و عنوان کرد: روزانه 7هزار و 500 تن زباله در تهران تولید می‌شود که اگر طرح تفکیک از مبدا انجام شود از این زباله‌ها به شکل مقرون‌به‌صرفه‌ای بهره‌برداری خواهد شد.

سلایق در تعیین اولویت پروژه‌ها متفاوت است

سخنگوی شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که اعضای شورای شهر طی بازدیدهای خود از برخی از پروژه‌های شهری نظرات مخالفی با شهرداری تهران اعلام کرده‌اند، گفت: این کاملا طبیعی است زیرا اعضای محترم شورای شهر نظرات کارشناسی خود را مطرح کرده‌اند.

 ایازی ضمن تاکید بر اینکه اختلاف‌نظری بین اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری در زمینه طرح‌های عمرانی وجود ندارد و فقط سلایق در تعیین اولویت‌ها متفاوت است، بیان کرد: اولویت‌بندی برای اتمام طرح‌ها برعهده مدیران اجرایی است مثلا از آنجایی که تونل توحید در یک منطقه پرترافیک واقع شده است اتمام سریع آن برای شهرداری پراهمیت است.
وی با اشاره به شروع ساخت تونل توحید در خرداد 86 گفت: امروز سوم خرداد 88 است و قریب به 170 روز دیگر این تونل افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود که این نشان‌دهنده موفقیت چشمگیر شهرداری در اجرای بزرگ‌ترین تونل شهری کشور است.

سرمایه‌گذاری 5/1 میلیارد یورویی

سخنگوی شهردار تهران با اشاره به قراردادی که در سال 88 با چینی‌ها بسته شده است خاطرنشان کرد: قرار است چینی‌ها 5/1 میلیارد یورو در پروژه‌ها ی شهری هزینه کنند. 

ایازی با بیان اینکه در سال 87 نسبت به سال 86 رشد سرمایه‌گذاری 17 برابر شده است، افزود: این درحالی است که امسال با در نظر گرفتن رکود ساخت و ساز، تکیه بر درآمدهای پایدار و مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمران شهری برای اداره شهر از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار خواهد بود.

کد خبر 82106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز