گروه شهری: در آستانه برپایی بیستمین سالگرد مراسم ارتحال امام (ره) 4هزار متر مربع به محدوده باز حرم مطهر اضافه شد

این اقدام از آن رو صورت گرفته است که پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در مراسم سالگرد امسال امام (ره) شرکت داشته باشند.در این باره مدیرعامل .سازمان بهشت زهرا(س) گفت: پس از19 سال تجربه آماده‌سازی‌ حرم مطهر امسال برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران اقدامات جدیدی در حال انجام است.

این اقدامات به گفته رضاییان از آن رو صورت می‌گیرد که هرساله جمعیت زائران این مراسم رو به افزایش است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) همچنین از طرح جدید ورودی اصلی بهشت زهرا(س) خبر داد و گفت: مدت زمان لازم برای اجرای این طرح، 6ماه تعیین شده است که بعد از برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: برای ورودی قدیمی بهشت زهرا(س) سمت گلدسته‌ها نیز زیرگذری ایجاد خواهیم کرد تا دسترسی بخش قدیمی به بخش توسعه یافته با سهولت انجام شود.

از سوی دیگر، حسین صفایی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز گفت: برای رفاه حال زائران 8 کانکس عرضه میوه در 8 پهنه محدوده حرم مستقر خواهند شد.

همچنین به‌دلیل تعطیل بودن میادین سطح شهر، 4 کانکس ویژه فروش میوه نیز در اتوبان‌های آن محدوده مستقر شده و در روزهای 14 و 15 خرداد ماه به عرضه میوه خواهند پرداخت.

به گفته صفایی میوه‌های مورد نیاز برای پذیرایی از زائران حرم حضرت امام خمینی(ره) برای نخستین بار یکجا و در سردخانه‌های سازمان میادین بسته بندی و به حرم حضرت امام منتقل خواهد شد. 

بنا بر این گزارش به جز شعارهای مرتبط با این ایام، روی تمامی بسته‌های میوه و کانکس‌ها شماره سامانه‌های 137 و 1888 نیز ذکر می‌شود تا زائران دیگر شهرها نیز انتقادات و پیشنهادهای خود را مطرح کرده و درصورت نیاز، در این ایام با این سامانه‌ها تماس بگیرند.

تشکیل کمیته‌های چهارگانه

کمیته خدمات و ایمنی، کمیته حمل‌ونقل و ترافیک و عمرانی، کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی و کمیته درمان از سوی شهرداری تهران تشکیل شده‌اند که با حضور در این مجموعه، کار آماده‌سازی‌ حرم امام خمینی(ره) را از ابعاد دیگر به‌عهده گرفته‌اند.پیمان پورنصر، قائم‌مقام ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی(ره) افزود: محدوده اطراف حرم نیز به 21‌پهنه تقسیم شده تا تمام مناطق شهرداری در پهنه‌های تعیین شده حضور یافته و پاکسازی محدوده، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، ایستگاه صلواتی، توزیع بسته‌های فرهنگی و... را انجام دهند.

ساماندهی دستفروشان محدوده حرم مطهر

بنا براین گزارش دستفروشان محدوده حرم حضرت امام خمینی(ره) در ایام برگزاری مراسم ارتحال، ساماندهی می‌شوند.  محمدحسن امراللهی، مدیرعامل سازمان ساماندهی صنایع و مشاغل گفت: از آنجا که همزمان با حضور زائران، سیل عظیمی از دست فروشان نیز در این محدوده حاضر می‌شوند، شهرداری تهران در نظر دارد به‌منظور کنترل امور، فعالیت آنها را فقط در پهنه‌های تعیین شده مجاز نماید.

همچنین، فضایی 200 تا 300 متری نیز برای استقرار چادر اورژانس شهرداری تهران تعیین شده که در حال اجراست.

کد خبر 81786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز