گروه شهری: مرتضی طلایی گفت: از زمان راه‌اندازی مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران(1888)، تخلفات در مجموعه شهرداری تهران 22درصد کاهش یافته است

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران دیروز از مرکز نظارت همگانی شهرداری (1888) بازدید کرد و به 2 میلیون و 237 هزار و شصت‌وپنجمین تماس شهروندان با این مرکز پاسخ گفت.

وی در جریان این بازدید ابتدا در نشست مشترک رئیس، معاونان و مشاوران مرکز 1888 حضور یافت. مرتضی طلایی سپس در بازدید از سایت 1888 در جریان نحوه دریافت، پیگیری و رسیدگی به مشکلات شهروندان قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید، سامانه‌های 137 و 1888 را از ابتکارات خوب شهردار تهران دانست و افزود: گزارش‌های ارائه شده حکایت از این دارد که روند رو به جلو و قابل‌قبولی را طی می‌کنیم و نتیجه این فعالیت‌ها در مرکز 1888 این بوده که مردم به‌راحتی می‌توانند به مدیریت شهری دسترسی داشته باشند و مشکلات و حرف‌های خود را منعکس کنند.

البته ممکن است بین خواسته‌ها و انتظارات شهروندان با چیزی که انجام می‌شود فاصله وجود داشته باشد اما خروجی کار به‌گونه‌ای بوده که 22 درصد از تخلفات در سیستم شهرداری کاهش یافته است.

طلایی با اشاره به همایش ناظر و نظارت همگانی که قرار است روز شنبه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شود‌، گفت: اگر تعداد 15 هزار نفر ناظر را به‌صورت تخصصی بتوانیم سازماندهی کنیم این موضوع می‌تواند گام مؤثری باشد.

طلایی سپس به اهداف مدیریت شهری اشاره کرد و یادآور شد: یکی از اهداف ما جلب اعتماد شهروندان به مجموعه مدیریت شهری و تحقق مشارکت مردم هم از دیگر اهداف ماست، زیرا اداره شهر تهران بدون مشارکت و حضور شهروندان امکان‌پذیر نیست.

افزایش بهره‌وری هم یکی دیگر از اهداف ماست. وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا اعتماد، مشارکت، افزایش بهره‌وری، کاهش تخلف و استفاده از سرمایه‌های اجتماعی را معنا ببخشیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه فضایی ایجاد شده که شورای شهر هم از ظرفیت‌های 1888 استفاده کند. در این راستا مکاتباتی نیز انجام شده است.

طلایی همچنین با اشاره به حوادث اخیر رخ داده در شهر تهران و حجم بسیار زیاد تخریب‌ها، عملکرد مجموعه شهرداری را قابل تقدیر برشمرد و خاطرنشان کرد: نیروهای زحمتکش شهرداری به‌طور شبانه روزی در صحنه حاضر بودند و صبح هرروز شهروندان، شهر را به‌صورت کاملا عادی می‌دیدند که در اینجا لازم است از زحمات آنان قدردانی کنم.

کد خبر 84624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز