مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

حسین سلمانی: خرداد امسال، همسر و همراه همیشگی امام خمینی‌ره در سالگرد درگذشت امام، حضور ندارد.

می‌شود گفت که تا به حال، کمتر از زاویه دید همسر، به امام نگاه کرده‌ایم. در این شماره (دوچرخه) به یاد امام خمینی‌ره و همسر گرامی‌اش، چند خاطره کوتاه را از همسر امام برایتان بازنویسی کرده‌ایم.

خانم امام [خدیجه ثقفى] از رفتار ایشان با خودشان این طور می‌گوید: حضرت امام به من خیلی احترام می‌گذاشتند و خیلی اهمیت می‌دادند. هیچ حرف بد یا زشتی به من نمی‌زدند. امام حتی در اوج عصبانیت، هرگز بی‌احترامی نمی‌کردند. همیشه در اتاق، جای بهتر را به من تعارف می‌کردند و تا من نمی‌آمدم سر سفره، خوردن غذا را شروع نمی‌کردند.»

معمولاً در جامعه ما، مخصوصاً قدیم‌ترها، مردها در باره همه چیز و از جمله لباس خانم و بچه‌هایشان سخت‌گیری می‌کردند، ولی در اینجا هم برخورد امام متفاوت بوده است و آن‌طور که همسرشان نقل کرده است؛ لباس خانم را مادرشان از تهران می‌فرستاده و هیچ وقت، امام درباره نامناسب بودن آن حرفی نزده‌اند. حتی خانم نقل می‌کند که روزی آقا برای دختر دوازده ساله‌شان کفش قرمز رنگ می‌خرند که آن وقت‌ها اصلاً رسم نبوده است و دختران باید کفش سیاه پا می‌کردند.

همسر امام  خمینی‌ره از زندگی‌شان که صحبت می‌کند، می‌گوید که امام در زندگی به یک اصل معتقد بودند و می‌گفتند که اگر می‌خواهید به بهشت بروید؛ دو کار انجام دهید: هرچه خداوند واجب دانسته، انجام دهید و هرچه حرام دانسته، انجام ندهید.

کد خبر 81626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز