گروه سیاسی: هم فرمانده کل ارتش و هم رئیس جدید سازمان عقیدتی سیاسی این نهاد، از وارد نشدن ارتش به مسائل سیاسی و بحران‌های پس از انتخابات تقدیر کردند

و این مسئله را دلیل محبوبیت ارتش پس از انقلاب دانستند.

عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، یکی از ارزش‌های نهاد عقیدتی سیاسی را عدم‌تخریب و شکل‌گیری بر مبنای تجارب گذشته خواند و ادامه داد: بعد از انقلاب و پس از برگزاری بعضی از انتخابات ریاست‌جمهوری بحران‌هایی به نیروهای مسلح کشیده می‌شد، اما همه دیده‌اند که ارتش با نجابت از بحران‌هایی که بعضی‌ها می‌خواهند به‌خصوص بعد از انتخابات به جامعه تزریق کنند، عبور می‌کند و البته با آگاهی هم در انتخابات حضور می‌یابد.

به گزارش مهر، سید محمد علی آل هاشم، رئیس جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز تاکید کرد: امروز یکی از دلایل محبوبیت ارتش در بین مردم این است که این نهاد پس از انقلاب همواره از ورود به مسائل سیاسی خودداری کرده است.

وی افزود: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح باید آگاه‌ترین قشر به مسائل سیاسی باشند و بدون ورود به دسته بندی‌های سیاسی، کارهای خود را دنبال کنند.

ارتش باید تنها در یک خط باشد که آن هم خط رهبر معظم انقلاب است. آل هاشم خاطرنشان کرد: امروز با توجه به شرایط کشور، منطقه و نظام بین‌الملل رسالت خطیری بر عهده سازمان عقیدتی سیاسی قرار گرفته است که بدون تردید بدون همراهی فرماندهان نمی‌توان این رسالت را به خوبی به سرانجام رساند.

اصلی‌ترین کار دشمن در حال حاضر کاهش روحیه استکبارستیزی است. تاریخ انقلاب از بدو پیروزی ثابت کرده تا زمانی که روحیه ایثار و جهاد در مسئولان و مردم وجود داشته باشد عزت ما در عرصه‌های داخلی و خارجی را به همراه خواهد داشت.

در این مراسم همچنین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: امروز ارتش ما از فرماندهان مکتبی عالی برخوردار است و مسئول عقیدتی سیاسی و مسئولان روحانی شاغل در ارتش باید از این فرصت استفاده کرده و با نگاه کردن به قله هرچه بیشتر رو به جلو حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارهای انجام شده در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بسیار ارزشمند است اما هنوز هم کافی نیست، اضافه کرد: باید از فرصت هماهنگی و همدلی نیروهای ارتش و روحانیون که فرصت طلایی پیش روی ما قرار داده، استفاده شود و مبانی فکری پرسنل تقویت شود.

کد خبر 85978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز