معاون سازمان حج و زیارت کشور شرایط جدید اعزام زائران به عمره مفرده امسال را با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی در عربستان اعلام کرد

مهدی امینیان با اشاره به این موضوع که قرار شد، افراد زیر 5 سال و بالای 65 سال امسال به سفر عمره مشرف نشوند، گفت: این افراد باید به کارگزاری‌ها مراجعه و نسبت به لغو سفر خود اقدام کنند.

وی درباره جایگزین شدن افراد دیگر برای اعزام در سال‌جاری افزود: برای اینکه بتوانیم افراد بیشتری را اعزام کنیم، قرار شد اولویت‌های بعدی بانک ملت را اعلام کنیم.

به گفته امینیان، در تهران تا اولویت 100 بانک ملت و در شهرستان‌ها بین60 تا 70 اولویت اعلام شده است که اولویت‌های جدید نیز اعلام خواهد شد.

معاون سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: به قدری اولویت‌ها را اعلام می‌کنیم که کاروان‌ها تکمیل و مردم مشتاق بتوانند از ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش یادآور شد: باید برای افراد جدید هرچه سریع‌تر روادید بگیریم تا بتوانیم آنها را جایگزین افرادی کنیم که نمی‌توانند به سفر عمره مشرف شوند.امینیان اشاره کرد: افرادی که بیماری دیابت، ریوی و قلبی دارند و خانم‌های باردار براساس خوداظهاری زائر اعزام می‌شوند.

وی افزود: فرمی در بین کارگزاری‌ها وجود دارد که باید در این فرم فرد بیمار انصراف خود را اعلام کند و توصیه می‌کنیم در فرم‌های خود اظهاری عمره‌گزاران شریف، اطلاعات دقیق را درج کنند.

معاون سازمان حج و زیارت کشور از هموطنان مشمول این مصوبه خواست تا هر چه سریع‌تر نسبت به لغو سفر خود اقدام تا افراد جدید بتوانند از این فرصت استفاده کنند.
به گفته امینیان، 12 تا 13 هزار نفر زائر ایرانی برای اعزام در این دوره زیر 5 سال و بالای 65 سال بودند که طبق این قانون باید سفر خود را لغو کنند.

وی ادامه داد: این آمار منهای بیماران است.

معاون سازمان حج و زیارت کشور درباره شرایط اعزام افرادی که سفر آنها لغو شده است، تصریح کرد: این افراد در نوبت‌های بعدی اعزام می‌شوند.

وی در بخش دیگر سخنانش به سهمیه‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها شامل سهمیه برای اعزام هستند، اینها زائر در نوبت نیستند و طبق روال سهمیه‌ها، سهمیه آنها به سال بعد منتقل نمی‌شود ولی اگر سهمیه‌ای مشمول این قوانین جدید شود، سهمیه وی حفظ می‌شود. این افراد باید به استان‌های مربوطه مراجعه و اسامی خود را اعلام کنند تا بتوانیم سهمیه آنها را احیا کنیم.

امینیان در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفر حج تمتع نیز تصمیماتی گرفته شده است، گفت: هنوز تصمیم‌گیری برای حج تمتع زود است و اگر هرگونه مقرراتی در داخل کشور ایجاد شود ما آمادگی اجرای آن را داریم.

کد خبر 85760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز