همشهری آنلاین: رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور حکم اعدام دو نفر از اعضای گروهک تروریستی جندالله، گفت:

حکم اعدام این دو نفر به همراه عبدالحمید ریگی به محض فراهم شدن شرایط اجرا می‌شود. حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:

دادگاه انقلاب علاوه بر احکام قبلی صادره برای 14عضو گروهک جندالله، دو نفر از اعضای گروهک تروریستی جندالله را به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرده که حکم این دو نفر به همراه عبدالحمید ریگی به محض فراهم بودن شرایط اجرا خواهد شد.

وی در تشریح اتهامات این دو از اعضای گروهک تروریستی جندالله، گفت: این متهمان عضو گروهک تروریستی جندالله بوده و در حوادث تاسوکی، دارزین بم، راهبندان چابهار، سرقت‌های مسلحانه و گروگانگیری اتباع خارجی و داخلی دست داشته اما در بمب‌گذاری مسجد علی بن ابیطالب زاهدان دخالتی نداشته‌اند.

حمیدی با تاکید بر این‌که این متهمان در جهت پیشبرد اهداف گروهک تروریستی جندالله اقدام می‌کردند، افزود: تمام مراحل دادرسی برای این متهمان طی شده و برای آنها وکیل انتخاب شده و پس از صدور حکم در دادگاه انقلاب با اعتراض به رای صادره از سوی متهمان، پرونده به دیوان‌عالی کشور رفته و احکام صادره از سوی دادگاه بدوی تایید شده است.

رییس دادگستری سیستان و بلوچستان درباره آخرین وضعیت پرونده بمب‌گذاری در مسجد علی‌بن ابیطالب (ع) زاهدان، گفت: در حال حاضر فردی در این پرونده برای انجام تحقیقات در بازداشت به سر نمی‌برد و به دنبال سرنخ از عوامل این بمب‌گذاری هستیم.

کد خبر 85745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز