همشهری آنلاین: سه نفر از عوامل دخیل و موثر در حادثه بمب گذاری تروریستی اخیر در زاهدان صبح روز شنبه 9 خرداد قبل از تشییع پیکر شهدی حادثه در ملاء عام به دار مجازات آویخته شدند.

شبکه خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری سیستان و بلوچستان گزارش داد: حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، مدیرکل این اداره عناصر تروریست را به نام‌های حاجی نوتی زهی فرزند اسماعیل، غلام رسول شاهو زهی فرزند اغوان و ذبیح الله نارویی فرزند رسول اعلام کرد.

حمیدی قبل از اجرای حکم این افراد اظهار داشت: سه نفر از عناصر خودفروخته که علاوه بر سوابق سیاه خود با واردکردن مواد منفجره به کشور و در اختیار قراردادن آن به فردی تروریست نقش اصلی در جنایت را داشتند با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج )شناسایی و دستگیر شدند. [عوامل تروریستی انفجار زاهدان دستگیر شدند]

وی با بیان اینکه انفجار مسجدحضرت امام علی ابن ابیطالب (ع) با مواد منفجره‌ای که این سه جنایتکار به کشور وارد کردند به وقوع پیوست افزود: اتهام این افراد محارب، فساد فی الارض و اقدام علیه امنیت کشور است که پس از بررسی‌های اطلاعاتی و قضایی محرز شده و حکم اجرا می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی افزود: این افراد چند روز قبل از انفجار پنجشنبه شب 7 خرداد مسجد امیرالمومنین دستگیر شده بودند اما بر اساس اعترافات خودشان و تحقیقات اطلاعاتی، دخالت آنان در تهیه و ورود مواد منفجره این حادثه به داخل کشور محرز شده است.

وی تاکیدکرد: پرونده این افراد بلافاصله پس از وقوع انفجار مسجد به تشکیلات قضایی استان تحویل و یک تیم مجرب قضایی و اطلاعاتی با بیش از 30 ساعت کار مداوم و خستگی ناپذیر و با انجام همه تشریفات قانونی از جمله تعیین وکیل تسخیری و استماع دفاعیات آنان و وکلایشان، در نهایت به اتهام افساد فی الارض ومحاربه و اقدام علیه امنیت کشور به اعدام محکوم و حکم صادره امروز (روز شنبه 9 خرداد) در حضور مردم شریف شهر زاهدان و قبل از تشییع پیکر پاک شهدای مظلومان این حادثه اجرا شد.

حمیدی گفت: البته این افراد اتهامات دیگری غیر از دخالت در انفجار اخیر زاهدان داشته‌اند.
وی این اتهامات را شامل مشارکت مستقیم در انفجار اتوبوس سپاه در بلوار ثارالله (سال 85) انفجار در بلوار دانشگاه، عملیات بمب گذاری ناموفق در راهپیمایی 22 بهمن، انفجار بمب در مسجدالغدیر زاهدان و شرکت در عملیات اسفند سال گذشته در منطقه لار که به شهادت تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی انجامید اعلام کرد.

حمیدی افزود: چهار مورد گروگان‌گیری مسلحانه به منظور اخاذی برای گروهک، طراحی هشت مورد عملیات تروریستی و گروگان‌گیری که با هوشیاری عوامل امنیتی استان خنثی شد، از دیگر اتهامات این افراد است.

وی گفت: این پرونده مختومه نشد، این‌ها بخشی از عوامل این قضیه بودند که تا امروز برای ما مشخص شده بود، با تلاش بیشتر نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی استان مابقی عوامل نیز که در حوادث ناامنی استان دخالت داشتند و نمازگزاران را به خاک و خون کشیدند در آینده نزدیک شناسایی و به سزای عملشان خواهند رسید.

تشییع پیکر شهیدان انفجار تروریستی زاهدان

پیکر شهیدان انفجار تروریستی مسجد امیرالمومنین (ع)زاهدان، روز شنبه 9 خرداد ساعاتی پس از اعدام عاملان این حادثه تروریستی با حضور قشرهای مختلف مردم این شهر تشییع شد.

در انفجار تروریستی هنگام اقامه نماز مغرب در مسجد امیرالمومنین زاهدان 25 نفر از نمازگزاران شهید شدند.[70 شهید و مجروح در عملیات تروریستی زاهدان]

در این حادثه، 125 تن از هموطنان هم زخمی شدند که 45 نفر سرپایی مداوا و از بیمارستان مرخص شده و 80 نفر دیگر در بیمارستان‌های زاهدان بستری‌اند.

کد خبر 82465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز