همشهری آنلاین: شش نفر از هموطنان‌مان در حمله تروریستی به کاروان زائران ایرانی در مسیر خانقین به بغداد شهید و 30نفر زخمی شدند.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: زخمی‌های حادثه به بیمارستان‌های منطقه منتقل شدند و فرماندار شهرستان قصر شیرین و مسئولان سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق در حال بررسی موضوع و پیگیری انتقال اجساد کشته شدگان به کشور هستند.

این کاروان شامل 10 اتوبوس حامل زائران بود که ساعت 18 دیروز (سه شنبه 30 تیر) از مسیر خسروی وارد خاک عراق شده و در ساعت 23 همان روز مورد حمله تروریستی قرار گرفته بود.

بهرام تیموری فرماندار قصر شیرین در گفت‌وگو با ایسنا درباره حادثه تروریستی شب گذشته در عراق، گفت: حدود ساعت 23 شب گذشته زائران کاروانی که از مشهد عازم عتبات عالیات بودند، در 40 کیلومتری مرز خسروی به سمت بغداد مورد هجوم عده‌ای از افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند که در این حادثه شش نفر شهید و 31 نفر مجروح شدند.

وی افزود: این اتفاق در حالی روی داد که نیروهای امنیتی عراقی اعضای این کاروان را که حدود 10 تا 12 اتوبوس بودند، همراهی می‌کردند.

تیموری اضافه کرد: تعدادی از مجروحان این حادثه به صورت سرپایی درمان و پس از مرخص شدن، مجددا برای زیارت به عراق بازگشتند و تعداد دیگری از مجروحان بعد از ظهر امروز(چهارشنبه 31 تیر) از بیمارستان خانقین مرز خسروی تحویل بیمارستان‌های قصرشیرین و طالقانی کرمانشاه می‌شوند.

بهرام تیموری با بیان این که تاکنون مسئول کاروان شناسایی نشده است، اعلام کرد: اجساد شهدا بعد از ظهر چهارشنبه تحویل فرمانداری قصرشیرین و از آنجا تحویل بیمارستان 501 ارتش کرمانشاه می‌شود.

فرماندار قصرشیرین با تاکید بر این که از فردا(پنج شنبه اول مرداد) از خروج کاروان‌ها و افرادی که به صورت انفرادی و خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت اقدام به خروج از مرزها به قصد زیارت عتبات عالیات می‌کنند، ممانعت می‌شود، اظهار داشت: اتباع بیگانه برای خروج از ایران به قصد سفر به عراق نیز از ابتدای مرداد ماه تنها از مرز خسروی تردد خواهند کرد.

کد خبر 85997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز