گروه ورزشی: مشکلات مالی مس کرمان باعث شده که بازیکنان این تیم تمرینات را تحریم کنند، برخی بازیکنان جدید از این تیم جدا شدند و علی سامره هم تاکید می‌کند که با ادامه این شرایط نمی‌تواند به حضور در مس فکر کند.

مس کرمان که امسال باید در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشته باشد، دچار مشکلات مالی شده و همین موضوع چند بازیکن سرشناس این تیم را در آستانه جدایی قرار داده است. چند روز پیش کعبی از آمدن به مس صرف‌نظر کرد و حالا بازیکنانی مثل پیروز قربانی، میثم منیعی، مهدی رجب‌زاده و علی سامره هم ماندن‌شان در این تیم قطعی نیست.

  • در مورد مشکلات اخیر باشگاه مس چه نظری داری؟

وقتی مدیران رده‌بالای مس چنین تفکری دارند و می‌خواهند نسبت به سال گذشته کمتر هزینه کنند باید فکری به حال فوتبال و مدیریت آن کرد.

  • یعنی مقصر اصلی مسئولان رده بالای باشگاه هستند؟

بله، شک نکنید. شاید آنها به خوبی مسائل و مشکلات فوتبال را متوجه نیستند و شاید هم با مدیرعامل باشگاه مشکل دارند و نمی‌توانند موفقیت مدیرجوانی مثل برهانی‌نژاد را ببینند.

  • یعنی امکان دارد که مسئولان رده بالای مس علیه مدیرعامل موضع گیری کنند؟

واقعا نمی‌دانم چه دلیلی دارد که بخواهند بودجه تیم را نسبت به فصل گذشته کم کنند. حتی تیمی مثل مس رفسنجان که در لیگ دسته اول حضور دارد خیلی راحت باید حذف شود و مسئولان باشگاه هم عین خیالشان نیست. هرچند AFC تاکید کرده که یک شرکت یا مجموعه فقط باید یک تیم داشته باشد ولی سئوال من این است که آیا مسئولان مس نمی‌توانستند اسم تیم مس رفسنجان را عوض کنند و همچنان این تیم را نگه دارند؟ در مورد تیم بزرگسالان هم گفتم که واقعا غیرمنطقی است که بودجه تیم نسبت به سال گذشته کم شود.

  • پس شما مدیرعامل را مقصر نمی‌دانید؟

خیر، مدیرعامل هم یکی از کارکنان شرکت مس است و نمی‌تواند از جای دیگر پول تهیه کند. من واقعا نمی‌دانم مسئولان رده بالای باشگاه با مدیرعامل مشکل دارند یا با بازیکنان یا سرمربی که نمی‌خواهند بودجه کافی در اختیار تیم قرار دهند یا آخر سر با منت این کار را انجام دهند.

  • مشکلات مالی، چند بازیکن شما را در آستانه جدایی قرارداده، در این مورد چه نظری دارید؟

همه ما قرارداد داخلی امضا کرده‌ایم ولی بحث من این است که آیا این بازیکنان حتی در شرایطی که در مس کرمان بمانند، می‌توانند با این شرایط به خوبی تمرکز داشته باشند؟ مطمئنا پاسخ منفی است و حتی بعضی از بازیکنان ما بابت فصل گذشته از باشگاه طلب دارند.

  • شما هم تصمیم به جدایی از مس دارید؟

من هم مثل اکثر بازیکنان فعلا در تمرینات حاضر نمی‌شوم مگر اینکه پیش‌قرارداد‌هایمان را پرداخت کنند. اگر این شرایط ادامه داشته باشد تا هفته آینده خیلی از بازیکنان از مس می‌روند و من هم باید به فکر فوتبالم باشم و با ادامه این روند از مس جدا خواهم شد. البته امیدوارم در نهایت چنین اتفاقی نیفتد.

  • در حال حاضر پیشنهادی دارید؟

خیر من با هیچ تیمی صحبت نکرده‌ام. فقط امیدوارم مسئولان رده بالای مس از خواب بیدار شوند.

  • اگر در مس بمانید کاپیتان این تیم خواهید بود؟

من در تورنمنت اردبیل کاپیتان بودم ولی امسال کاپیتان تیم ما فرزاد حسین‌خانی یا عباس محمدی خواهد بود و من هیچ ادعایی در مورد بازوبند کاپیتانی ندارم.

  • فکر می‌کنی این فصل چه تیمی قهرمان لیگ برتر شود؟

پیش‌بینی سخت است ولی سپاهان، استقلال و همچنین تیم ما سه مدعی قهرمانی هستند البته به شرطی که وضعیت مالی مس بهتر شود و این مشکلات را پشت‌سر بگذاریم.

  • چرا اسمی از پرسپولیس نیاوردید؟

سرمربی این تیم هنوز انتخاب نشده و چند مهره کلیدی هم از پرسپولیس رفته‌اند. این مشکلات در طول فصل به چشم خواهد آمد.

  • مدتی پیش که قطبی سرمربی تیم ملی شد، شما دعوت شدید و سپس در فهرست انتظار قرار گرفتید. اگر دوباره دعوت شوید حاضر هستید با توجه به اتفاقات گذشته دوباره به تیم ملی برگردید؟

من اول روی مس کرمان تمرکز می‌کنم ولی وقتی بحث فوتبال ملی پیش می‌آید، باید عاقلانه فکر کرد. من هیچ مشکلی ندارم و اگر کادر فنی صلاح دانست در خدمت تیم ملی خواهم بود.

  • قبل از آمدن به مس کرمان آیا پیشنهادی از استقلال داشتید؟

من وقتی تصمیم به ترک امارات و بازگشت به فوتبال ایران گرفتم، استقلال مهاجمانش را انتخاب کرده بود و پیشنهادی از این تیم نداشتم.»

کد خبر 85549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز