گروه ورزشی: مشکلات متعدد و در راس آنها مشکل مالی باشگاه مس کرمان در چند روز اخیر تمرینات این تیم را به تعطیلی کشانده.

این موضوع باعث شد تا اردوی مس کرمان در سرعین نیمه‌کاره رها شده و روند آماده‌سازی این تیم کرمانی متوقف شود. پرویز مظلومی سرمربی مس کرمان که در روزهای گذشته حتی شایعه برکناری و حضور مجید جلالی به جای وی در این تیم شنیده می‌شد در گفت‌وگویی با همشهری کاملا متفاوت صحبت می‌کند. سرمربی مس کرمان از دلایل مشکلات این تیم در چند روز اخیر گفت: «مشکلاتی در زمینه پرداخت‌ها وجود داشت؛ مشکلاتی که باعث می‌شد بودجه در نظر گرفته شده برای باشگاه مس کرمان که رشته‌های متعددی را نیز در برمی‌گیرد طبق توافق به عمل آمده و عرف این باشگاه در طول 12 ماه به صورت جداگانه و ماهیانه پرداخت شود.

در همین زمینه البته شرکت مس به تمام تعهداتش عمل کرده اما از آنجا که بدهی‌هایی از سال گذشته به مربیان و بازیکنان داشتیم و در کنار آن برخی پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره رها شده بود و تمامی آنها هزینه‌های مضاعفی را بر باشگاه تحمیل می‌کرد موجب شد بودجه‌های در نظر گرفته شده باشگاه صرف آنها شود. ضمن آنکه باشگاه مس کرمان تیم‌های دیگری نظیر مس رفسنجان، مس سرچشمه و چند تیم دیگر را نیز در اختیار دارد که باید به این تیم‌ها نیز بودجه تزریق کند.»

سرمربی مس رفسنجان  اما پس از چند روز از حل مسائل و مشکلات این تیم پس از جلسه پنجشنبه خبر می‌دهد: «پنجشنبه‌شب در جلسه‌ای که در آن استاندار، رئیس تربیت‌بدنی، مسئولان سیاسی استان و مسئولان شرکت مس و مدیرعامل باشگاه حضور داشتند تعامل خوبی در زمینه حل مشکلات به وجود آمد و در این جلسه مقرر شد بودجه‌ای که برای ماه‌های آینده در نظر گرفته شده هرچه سریع‌تر برای حل مشکل مالی فعلی به تیم تزریق شود تا مشکلات به وجود آمده برطرف شود، البته در این بین برخی شیطنت‌ها دیده شد و برخی خبر از انحلال باشگاه و تیم مس کرمان دادند که اصلا چنین مسائلی صحت نداشت.»

وی ادامه می‌دهد: «مشکلاتی وجود داشت که حل شد. بازیکنان ما پس از یک ماه تمرین طبق قول و قرار قبلی نتوانستند پولشان را دریافت کنند. به همین دلیل نیز برخی از آنها تمرینات تیم ما را ترک کردند و برخی نیز تهدید کردند تا زمانی که پولشان پرداخت نشود بر سر تمرینات حاضر نخواهند شد. این موضوع اما سرانجام امروز (دیروز) خاتمه یافت و باشگاه پس از تهیه فهرستی پول تمام بازیکنان‌مان را به حسابشان واریز کرد تا تمرینات ما از روز یکشنبه (امروز) با حضور تمامی بازیکنان برگزار شود.»

مظلومی با ابراز دلخوری از برخی رسانه‌ها می‌گوید: «متاسفانه از قول من در چند روز اخیر مصاحبه‌هایی نوشتند که واقعا از آنها بی‌خبرم و به هیچ وجه صحت ندارد. مثلا نوشتند که اگر شرایط مالی باشگاه درست نشود قرارداد خودم و تمامی بازیکنان را پاره می‌کنم در حالی که چنین موضوعی صحت نداشت چون من فقط می‌توانم در رابطه با قرارداد خودم تصمیم بگیرم و هیچ‌گاه در قرارداد بازیکنان دخالت نمی‌کنم و حتی نمی‌دانم بازیکنان تیمم چقدر  پول از باشگاه می‌گیرند. در حال حاضر هم نه قرارداد خودم را پاره کردم و
 نه قرارداد هیچ بازیکنی را.»

سرمربی مس در پایان می‌گوید: «مدیرعامل ما تمام تلاش خود را برای حل مشکل تیم انجام داد و خوشحالم که این تلاش‌ها سرانجام نتیجه داد و ما توانستیم مشکلات‌مان را پشت‌سر بگذاریم. خوشبختانه مشکل به وجود آمده با کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز حل شد ضمن آنکه در دور جدید تمرینات، زمینه حضور یک مدافع عراقی و دروازه‌بان فصل قبل پاس همدان یعنی سامان صفا در تیم ما نیز فراهم شده است. میثم منیعی نیز به زودی به تمرینات ما اضافه می‌شود و در این بین البته منتظر مشخص شدن وضعیت یک مدافع برزیلی نیز هستیم. مشکلات اخیر البته باعث شد من در این میان ضرر کنم اما هرچه بود گذشته و من حالا تنها به آینده تیمم فکر می‌کنم.»

برهانی‌نژاد: مس با رفتن من و مظلومی هم از هم نمی‌پاشد

مشکلات اخیر باعث شد تیم سوم لیگ برتر در فصل گذشته و نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا تا مرز بحران و مشکلات بزرگ پیش برود اما برهانی‌نژاد، مدیرعامل مس کرمان در گفت‌وگویی با همشهری این بار امیدوارانه از حل مشکلات حرف می‌زند: «همه تیم‌ها در زمینه مسائل مالی با مشکلاتی مواجه هستند اما من اعتقاد دارم مشکلات باشگاه مس تا حدود زیادی بزرگ‌نمایی شد چون باشگاه مس از لحاظ برآورده کردن تعهدات بازیکنان یکی از باشگاه‌هایی بوده که در همه حال به وعده‌هایش عمل کرده است.

مشکلاتی که در چند روز اخیر برای ما به وجود آمد واقعا ناخواسته بود شاید در بخشی از آنها من هم مقصر بودم که فهرست ها را دیر تحویل شرکت مس دادم اما با این وجود هرچه بود مشکلات حل شد.» مدیرعامل مس کرمان در رابطه با شایعات اخیر از باشگاهش دفاع می‌کند: «مشکلات اخیر باعث شده بود برخی بنویسند باشگاه مس منحل خواهد شد در صورتی که باشگاه مس با چنین مسائلی از هم نمی‌پاشد و این باشگاه آنقدر بزرگ است که حتی با رفتن برهانی‌نژاد و مظلومی نیز از هم پاشیده نخواهد شد. باید خیال بعضی حاشیه‌سازان را راحت کنم و بگویم که باشگاه مس منحل نمی‌شود. بحث انحلال باشگاه مس واقعا تعجب‌آور بود هرچند که برخی در این مدت هرچه خواستند در رابطه با باشگاه مس نوشتند و تنها به شایعات دامن زدند.»

برهانی‌نژاد از جلسه هیات‌مدیره روز شنبه حرف می‌زند و با اطمینان تضمین می‌دهد که در طول فصل مشکلاتی نظیر مسائل اخیر برای تیم مس کرمان به وجود نخواهد آمد: «در جلسه هیات‌مدیره تمامی مشکلات اخیر بررسی شد. پیرو این جلسه و راهکارهایی که به دست آمد من تضمین می‌دهم که در آینده مشکلاتی نظیر مسائل اخیر نداشته باشیم و تیم مس همچون فصل گذشته با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.»

کد خبر 85793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز