همشهری آنلاین: 40 نماینده مجلس اردن با امضای یادداشتی از دولت امان خواستند به سرکوبگری چین علیه اویغورهای مسلمان در منطقه سین‌ کیانگ اعتراض رسمی کند.

خبرگزاری آلمان از امان گزارش داد، این نمایندگان در یادداشت خود که به عبدالهادی مجالی، رییس مجلس عوام پارلمان تسلیم شده است، نوشته‌اند: "دولت باید فرستاده چین را فراخوانده و اعتراض شفاهی و محکومیت آنچه در استان سین‌ کیانگ چین رخ داده، به او ابلاغ کند."

آنها نوشته‌اند: "ما با نگرانی شدید پیگیر رخدادهای خطرناک این منطقه، سرکوب وحشتناک و خونین مسلمانان اویغور، تهدید مقامات چینی برای اعدام تعداد بیشتری از آنان و بازداشتن آنان از نماز خواندن در مساجد بوده‌ایم."

جنبش پرنفوذ اخوان المسلمین اردن کشتار صدها مسلمان اویغور و آنچه را "سرکوب سبوعانه" فعالیت مسالمت‌آمیز مسلمانان چین خوانده، محکوم کرده است.

همام سعید، رهبر اخوان المسلمین در پیامی خطاب به هو جین تائو، رییس جمهور چین گفت: "رفتار با مسلمانان با نهایت ستمگری و خشونت جراحات عمیقی را بر ما و همه مسلمانان سراسر جهان وارد کرد."

سعید از پکن خواست گفت‌وگو را به جای خشونت در دستور کار خود قرار داده و به مسلمانان اجازه دهد از حق خود برای عبادت آزادانه استفاده کنند. وی گفت چین بایست "دوستی سنتی خود را با اعراب و کشورهای اسلامی" حفظ کند.

کد خبر 85485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز