همشهری آنلاین: کمیسیون انرژی اتمی اردن (JAEC) اعلام کرد، در حال ارزیابی پیشنهادهایی از کانادا، روسیه و یک کنسرسیوم فرانسوی – ژاپنی برای احداث نخستین نیروگاه هسته‌ای این کشور است

خبرگزاری آلمان از امان گزارش داد، سه نوع فن‌آوری که به طور رسمی در اوایل هفته گذشته توسط کمیسیون انتخاب شدند، عبارتند از راکتور ارتقا یافته CANDU6 مورد پیشنهاد AECL کانادا، راکتور AES-92 VVER-100 مورد پیشنهاد شرکت اتم استروی اکسپورت روسیه و راکتور ATMEA1 مورد پیشنهاد کنسرسیوم فرانسوی - ژاپنی متشکل از AREVA و صنایع سنگین میتسوبیشی.

این سه شرکت از میان هفت تامین کننده بین‌المللی برگزیده شدند که در مناقصه پروژه اعلامی ابتدای سال 2010 شرکت کردند و از نظر فنی و اقتصادی توانستند نظر کمیسیون انرژی اتمی اردن و WorleyParsons، مشاور آن را تامین کنند.

بنا به اعلام JAEC، کمیسیون و WorleyParsons بحث خود را درباره این تامین‌کنندگان در ماه ژوئن آغاز می‌کنند. انتظار می‌رود روند انتخاب برنده مناقصه و ورود به مذاکرات با او تا پایان سال به طول بینجامد.

این نیروگاه قرار است راکتور 1000 مگاواتی از نسل سوم با یک چرخه بسته خنک‌کننده باشد که در 25 کیلومتری خارج از بندر دریای احمر عقبه احداث می‌شود

کد خبر 107353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز