پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۵ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: نخست وزیر اسپانیا و رییس جمهور فرانسه روز پنج شنبه 16 نوامبر (25 آبان)تدابیر جدیدی که احتمال دارد در اتحادیه اروپا بر ضد مهاجرت غیر قانونی اتخاذ شود را به بحث وبررسی خواهند گذاشت.

به نوشته ال موندو، ژاک شیراک و خوسه لوییس ساپاترو همچنین درباره بحران خاورمیانه و تلاش برای به امضا رساندن موافقت‌های امنیتی و دفاعی با یکدیگر گفت وگو خواهند کرد.

براساس این گزارش ساپاترو روز پنجشنبه در شهر خرونا در ایالت کاتالونیا ( ایالت هم مرز با فرانسه) از ژاک شیراک رییس جمهور فرانسه استقبال کرد.

سران اسپانیا و فرانسه  در ادامه در جلسه‌ای مشترک شرکت می‌کنند و سپس در کنفرانسی مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهند گفت.

پس از آن نیز شیراک و ساپاترو در ساعت  14:00 (به وقت اسپانیا) در جلسه شورای مشترک امنیت و دفاعی اسپانیا- فرانسه حضور خواهند یافت.

در این اجلاس که نوزدهمین نشست مشترک اسپانیا و فرانسه محسوب می‌شود. وزیران امورخارجه، امور اروپا، دفاع، صنعت و آموزش دو کشور نیز حضور دارند. مواردی نظیر همکاری‌های پلیسی و قضایی نیز از موارد مورد بحث در این اجلاس خواهد بود.

روند صلح در ایالت باسک نیز از مهمترین مسائل مورد بحث میان رهبران فرانسه و خواهد بود.

شیراک در این راستا حمایت فرانسه را از روند گام به گام برقراری کامل صلح مدنی در ایالت باسک اسپانیا اعلام خواهد کرد .وی همچنین درباره راه‌‍‌های همکاری مشترک در زمینه مبارزه با اتا(گروه جدایی طلب باسک) با همتای اسپانیایی خود گفت و گو خواهد کرد.

کد خبر 8512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز