گروه اجتماعی: وزارتخانه‌های علوم و بهداشت اعلام کردند که تصمیم‌گیری درباره دانشجویان غایب مبتلا به بیماری قلبی و ریوی در امتحانات 2 روز گذشته به‌عهده دانشگاه‌هاست.

آلودگی شدید هوای تهران تعطیلی 2 روزه‌ای را به‌دنبال داشت که در این میان امتحانات دانشگاه‌ها لغو نشد. این در حالی است که برخی از دانشجویان به‌دلیل ابتلا به بیماری قلبی و تنفسی موفق به حضور در جلسه امتحانات نشدند.

براساس تصمیم کمیته شرایط اضطراری آلودگی هوا، تمامی مراکز دولتی و آموزشی استان تهران طی روزهای 16 و 17 تیر‌ماه تعطیل اعلام شد، ولی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها می‌توانستند امتحانات خود را برگزار کنند.

برخی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در تماس با همشهری اعلام کردند مگر آلودگی هوا برای دانشجویان مضر نیست که امتحانات‌شان لغو نشد؟

وزارتخانه‌های علوم و بهداشت درباره غیبت دانشجویان مبتلا به بیماری‌های قلبی، تنفسی و ریوی در امتحانات 2 روز تعطیلی توضیحاتی ارائه کرده‌اند.وزارت علوم تصمیم‌گیری در این باره را به دانشگاه‌ها واگذار کرده‌است.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه بحث امتحانات معوقه به دانشگاه‌ها واگذار شده‌است به مهر گفت: دانشجویانی که دارای مشکلات تنفسی و قلبی هستند تنها با تایید دانشگاه‌ها مجاز بوده‌اند که در امتحانات 2 روز اخیر به‌دلیل تعطیلی در اثر آلودگی هوا شرکت نکنند.  رضا عامری تصریح کرد: دانشجویان برای تمامی موارد مربوط به این بحث باید با دانشگاه هماهنگ کنند.

وی در رابطه با وضعیت غیبت دانشجویانی که به‌دلیل مشکلات تنفسی و قلبی در روزهای اخیر نتوانستند در امتحانات شرکت کنند، اعلام کرد: وزارت علوم تصمیم خاصی را در این رابطه نگرفته است. دانشگاه‌ها باید با دانشجویانی که مشکل پزشکی دارند براساس مقررات آموزشی رفتار کنند. به گفته عامری، تشخیص معتبر بودن گواهی پزشکی کاملا در اختیار دانشگاه است.

حذف پزشکی

از سوی دیگر، رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد که چنانچه دانشجوی مبتلا به بیماری قلبی یا تنفسی در 2 روز اخیر به‌دلیل شرایط اضطراری هوا در امتحانات شرکت نکرده‌است می‌تواند درس مربوط را حذف پزشکی کند.

غلامرضا حسن‌زاده گفت: دانشجویانی می‌توانند از این موضوع برای حذف پزشکی استفاده کنند که بیماری ثابت شده قلبی یا ریوی داشته‌باشند. وی افزود: این دسته از دانشجویان می‌توانند با ارائه گواهی پزشک و با هماهنگی گروه آموزشی و استاد مربوط دوباره امتحان دهند.

کارشناسان محیط‌زیست در چند روز اخیر با اعلام وضعیت اضطراری به شهروندان به‌خصوص بیماران ریوی و بیماران قلبی و افراد خردسال و مسن هشدار دادند که در خانه بمانند. پدیده ریزگرد، موجب بحرانی شدن وضعیت هوای بیش از 17 استان کشور شده و در برخی مناطق مانند تهران آلودگی هوا به بیش از 10 برابر حد استاندارد رسیده‌است.

کد خبر 85101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز