سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه تهران آز آزادی قریب به اتفاق دانشجویانی که بامداد دوشنبه در کوی دانشگاه دستگیر شده بودند، خبر داد.

دکتر فرهاد رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار (ایسنا)، در خصوص دانشجویان دستگیر شده کوی دانشگاه طی حادثه اخیر بامداد دوشنبه، 25 خرداد با بیان این که اتفاق رخ داده به دانشجویان ارتباطی نداشت، گفت: در واقع به دلیل اینکه غیردانشجو با دانشجویان کوی قابل تفکیک نبودند، تعدادی از دانشجویان دستگیر شدند که با پیگیری‌های دانشگاه و همکاری مسوولان امر شب گذشته قریب به اتفاق دانشجویان کوی‌نشین آزاد شدند.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید براینکه دانشجویان از نخبگان جامعه و مورد حمایت جدی بنده هستند، تصریح کرد:‌ حوادث اخیر کوی و تخریبات به وجود آمده اصلا ربطی به دانشجویان نداشت و عاملان این حوادث غیردانشجو بودند. درواقع افرادی غیرمسوول که خودشان را به شکل‌های مختلف جا می‌زنند این اغتشاشات را ایجاد کرده‌اند که این افراد باید محاکمه شوند.

وی درخصوص دانشجویان آسیب دیده در اثر این حادثه، گفت: طی این اتفاق تعدادی از دانشجویان زخمی شدند که خوشبختانه میزان جراحت خیلی جدی نیست و این افراد پس از مداوا به کوی برگشتند و درحال حاضر چند دانشجو در بیمارستان در حال مداوا هستند.

وی با تکذیب شدید کشته شدن دانشجویی در حوادث اخیر کوی دانشگاه تهران، گفت: شایعات موجود مبنی بر کشته شدن دانشجو به هیچ وجه صحت ندارد و به شدت این موضوع را تکذیب می‌کنم.

وی در خصوص پیگیری‌های صورت گرفته توسط دانشگاه تهران در زمینه این حادثه، گفت: در این راستا باید در رابطه با اغتشاش‌گران پیگیری قضایی انجام گیرد و مسوولان باید به جد با کسانی که حریم دانشگاه را مورد بی‌حرمتی قرار دادند، برخورد کنند.

رهبر درباره وضعیت امتحانات دانشگاه تهران، با بیان اینکه امتحانات دانشگاه لغو نشده است اظهارکرد: با این وجود دانشجویانی که به هر دلیلی نمی‌توانند امتحان دهند، دانشگاه مساعدت لازم جهت برگزاری امتحان مجدد را برای آنها انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از دانشجویان کارشناسی وهمچنین کارشناسی ارشد دانشگاه در مقطع بالاتر قبول شده‌اند بنابراین این دانشجویان برای ورود به مقطع بالاتر باید هرچه سریعتر امتحانات خود را پاس کنند و دانشگاه نمی‌تواند کلیه امتحانات را لغو کند.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: تعداد کثیری از کوی نشینان ترجیح دادند که در سرجلسه امتحان حاضر نشوند و به شهر و خانه‌هایشان برگردند، البته در این بین دانشجویانی نیز ترجیح دادند که امتحانات خود را بدهند که در حال حاضر این افراد در کوی اسکان دارند.

وی در رابطه با اطلاعیه دعوت خود از اعضای هیأت علمی دانشگاه به منظور اعتراض به تعرض به دانشگاه و کوی دانشگاه، در جلسه‌ای در مسجد دانشگاه تهران گفت: این مراسم صبح امروز(سه‌شنبه) 26 خرداد برگزار شد و خود من نیز در این جلسه حضور داشتم و در حال حاضر این جلسه به اتمام رسیده است.

کد خبر 83640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز