همشهری آنلاین: رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه و یکی از سران جریان غربگرای 14 مارس لبنان بر ضرورت توجه به دغدغه‌های حزب‌الله در تشکیل دولت جدید این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه السفیر لبنان، ولید جنبلاط گفت: دغدغه‌های      حزب‌الله باید در بیانیه هیئت دولت مور توجه قرار گیرد.

وی اعلام کرد: هر چند از محتوای مذاکرات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و سعد حریری رئیس فراکسیون المستقبل مطلع نشده‌ام، اما بدون نظر گرفتن اینکه چه کسی مامور تشکیل دولت شود، موضع حزب‌الله را که دغدغه‌های شناخته شده‌ای دارد، درک   می‌کنم.

رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان گفت: باید این دغدغه‌ها در بیانیه هیئت دولت جدید مورد توجه قرار گیرد، همانطور که دغدغه‌های دیگر مد نظر قرار می‌گیرد.

خاطر نشان می‌شود رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه شامگاه پنجشنبه 28 خرداد پس از سه سال با دبیرکل حزب‌الله دیدار کرد که طرفین با بررسی عمیق تحولات لبنان و منطقه، درباره همکاری برای فراگیر شدن وحدت ملی در لبنان تاکید کردند.

نصرالله و جنبلاط همچنین بر ادامه همکاری و تلاش در راه آشتی ملی فراگیر تاکید کرده و درباره ادامه ارتباط و رایزنی با یکدیگر در مرحله آینده به توافق دست یافتند.

جنبلاط پیش از این دیدار از همه لبنانی‌ها به ویژه همپیمانان خود در جریان غربگرای 14 مارس خواست به اصول ملی به ویژه مقاومت پایبند باشند، زیرا رژیم اسرائیل همچنان لبنان را تهدید می‌کند. 

کد خبر 84362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز