چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

قاضی اولیه دادگاه بین‌المللی ویژه رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان، دستور آزادی 4 افسر لبنانی بازداشت شده درخصوص این پرونده را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دانیل فرانسین، قاضی اولیه این دادگاه از مسئولان لبنانی خواست تا آزادی این 4 افسر بلندپایه لبنانی بازداشتی در لبنان را اجرا کنند.

فرانسین در جلسه‌ای علنی در لاهه گفت که دانیل بلمار، دادستان کل دادگاه بین‌المللی از وی خواسته است تا 4 افسر عالی رتبه لبنانی بازداشتی را آزاد کند زیرا بازداشت احتیاطی بیش از 90 روز مجاز نیست.

کمیته تحقیقات بین‌المللی ترور رفیق حریری در زمان ریاست دتلف مهلیس، قاضی آلمانی، این 4 افسر عالی‌رتبه لبنانی را بازداشت کرد و از آن زمان این موضوع تبدیل به بحث و جنجالی بین 2 گروه 8 و 14 مارس شد. گروه 8 مارس و متحد حزب‌الله همواره تاکید کرده‌اند که بازداشت این افسران سیاسی بوده و هیچ دلیل و مدرکی علیه آنان وجود ندارد.

ابراهیم نجار، وزیر دادگستری لبنان دیروز اظهار داشت که کشورش منتظر تصمیم دانیل بلمار درباره سرنوشت 4 افسر لبنانی است که از آگوست 2005 بدون محاکمه در بازادشت به سر می‌برند.

این 4 افسر ارتش لبنان به نام‌های جمیل السید رئیس سابق سازمان امنیت عمومی لبنان، مصطفی حمدان رئیس سابق گارد ریاست‌جمهوری لبنان، علی الحاج فرمانده سابق نیروی انتظامی لبنان و ریمون عازار رئیس سابق سازمان حفاظت و اطلاعات ارتش لبنان هستند.

رفیق حریری در روز 26بهمن ماه سال 83 در جریان یک عملیات انتحاری در غرب بیروت کشته شد که به‌دنبال آن دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان برای رسیدگی به پرونده این ترور تشکیل شد.

کد خبر 80218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز