شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

کریم اعظمی: در شـرایطی که نهمیـن دوره لیگ برتر از پانزدهم مردادماه برگزار خواهد شد، اکثر تیم‌ها درحال جذب نفرات مورد نظر خود هستند که در این میان تمامی نگاه‌ها به سمت تیم‌های بالای جدول و مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی است.

سپاهانی‌ها بعد از افت مقطعی در فوتبال ایران، دوباره جذب ستاره‌های گران‌قیمت را در دستور کار خود قرار دادند که این موضوع باعث اعتراض مدیران چند تیم لیگ‌برتری و همچنین چند مربی شده ‌است.

چندی پیش بود که واعظ آشتیانی مدیرعامل استقلال هزینه تیم‌های صنعتی را یکی از مشکلات اصلی فوتبال ایران دانست و جالب اینجاست که لوکا بوناچیچ سرمربی فعلی فولاد
روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی به مدیران سپاهان حمله کرد و گفت: «آنها با قیمت‌های سرسام‌آور نمی‌گذارند که دیگر تیم‌ها بازیکنان مورد نظرشان را جذب کنند.»

سپاهانی‌ها در‌حال حاضر بازیکنانی مثل ابراهیم توره، کریمیان، احمد آل‌نعمه، میثم خسروی و شاهین خیری را جذب کردند و گفته می‌شود جذب این نفرات چیزی حدود یک میلیاردو پانصد تا یک میلیاردو هشت میلیون تومان برای این تیم اصفهانی هزینه در برداشته است. سپاهانی‌ها به دنبال جذب سیدمهدی رحمتی و سیدجلال حسینی هستند و قابل پیش‌بینی است که جذب این دو بازیکن هم هزینه‌ای حدود یک میلیارد تومان برای سپاهان رقم بزند. این درحالی است که امیر قلعه‌نویی سرمربی این تیم هم برای یک فصل فعالیت در سپاهان مبلغی حدود 500 میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

استقلال به دنبال خلعتبری و نصرتی

استقلال، قهرمان فصل گذشته پس از جدایی امیر قلعه‌نویی با تغییر و تحولات زیادی مواجه شد. هرچند ترکیب اصلی این تیم برای فصل آینده دچار تغییرات زیادی نخواهد شد ولی حدود 10 بازیکن از جمع آبی‌پوشان جدا شدند و وضعیت چند مهره دیگر از جمله مهدی امیرآبادی، بیژن کوشکی، مهرداد پولادی، فابیو جان‌واریو و مجتبی جباری هم مشخص نیست. تا به امروز حضور بازیکنانی چون رضا عنایتی ، سیدصالحی، حنیف عمران‌زاده، کیانوش رحمتی، امیر حسین صادقی و محمد محمدی در استقلال قطعی شده و آخرین اخبار حاکی از آن است که مسئولان این تیم به دنبال جذب محمدرضا خلعتبری و محمد نصرتی هستند.

ذوب‌ به دنبال ستاره نیست

محمدرضا خلعتبری ستاره‌ذوب‌آهن که شایعات زیادی در مورد جدایی او مطرح می‌شود، یک فصل دیگر قرارداد دارد و جدایی‌اش منوط به رضایت باشگاه خواهد بود. ذوبی‌ها تا به امروز جلال امیدیان، محمد قاضی و یک مدافع لهستانی را به خدمت گرفتند و به گفته ابراهیم‌زاده دو بازیکن برزیلی در پست‌های هافبک و مهاجم به این تیم اضافه خواهند شد. با جدایی عیسی اندوی از ذوب‌آهن مسئولان این باشگاه به شدت در تلاش هستند تا سید مهدی رحمتی را به این تیم بیاورند ولی گفته می‌شود که این دروازه‌بان در آستانه توافق با سپاهان قرار دارد. مازیار زارع هم دیگر بازیکن مورد نظر ذوب‌آهن است و سرمربی این تیم علاقه چندان زیادی به جذب ستاره‌ها ندارد .

وضعیت مبهم 6 تیم

روزهای حساس فصل نقل‌وانتقالات در حالی سپری می‌شود که چند تیم شرایط مبهمی دارند و وضعیت بحرانی آنها در انتخاب سرمربی باعث شده تا نتوانند بازیکنان جدیدی را به تیم خود اضافه کنند. صبای قم بعد از جدایی فیروز کریمی هنوز سرمربی خود را انتخاب نکرده ولی گفته می‌شود که ضیایی به زودی جانشین کریمی خواهد شد.

پیکان هم که حمید درخشان هدایت این تیم را برعهده خواهد گرفت، تا به امروز فقط علیرضا عباسفرد‌ و مجید خدابنده‌لو را جذب کرده‌ است. مقاومت سپاسی هم هنوز سرمربی‌اش را انتخاب نکرده و از علی‌اصغر مدیرروستا، داود مهابادی و نادر دست‌نشان به عنوان
سه گزینه اصلی این باشگاه نام برده می‌شود. مقاومتی‌ها تا به امروز فقط موفق به جذب سیروس سنگچولی و بهنام افشه شده‌اند و مذاکراتی هم با ستار زارع کاپیتان فصل گذشته برق شیراز انجام داده‌اند.

چالش‌های مسئولان پاس همدان هم در انتخاب سرمربی همچنان ادامه دارد ولی منصور پورحیدری در مصاحبه‌ای گفت که هیچ معنایی ندارد که بازیکنان زیرنظر سرمربی انتخاب شوند و این کار توسط کمیته فنی باشگاه پاس انجام خواهد شد. این تیم تا به امروز موفق به جذب مرتضی عزیز محمدی، هادی رمضانی، همت عابدین‌نژاد و امین متوسل‌زاده شده و در پست‌های دفاع میانی، دروازه‌بان، هافبک‌دفاعی و مهاجم چند بازیکن ایرانی و خارجی را مدنظر قرار داده است.

استیل‌آذین هم پس از جدایی نادر دست‌نشان شرایط مبهمی دارد. این تیم هنوز بازیکن جدیدی را به خدمت نگرفته هرچند که گفته می‌شود عده‌ای از ستاره‌های پرسپولیس و چند بازیکن سرشناس دیگر به تیم هدایتی می‌آیند. شاهین بوشهر هم که هفته گذشته جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد هنوز بازیکن جدیدی جذب نکرده و شایعات مختلفی در مورد تغییر کادر فنی در این تیم شنیده می‌شود. تراکتورسازی دیگر تیم صعودکننده به لیگ برتر اما وضعیت بهتری دارد. در روزهای اخیر شایعات مختلفی در مورد جدایی فراز کمالوند از این تیم شنیده شد ولی آخرین اخبار حاکی از آن است که او فصل آینده هم در این تیم می‌ماند و به مدیرعامل باشگاه هم اعلام کرده که اسکلت اصلی تیم باید حفظ شود.

تراکتورسازی تا به امروز صابر میرقربانی، عباس آقایی و آلو ترائوره را جذب کرده و به دنبال چند مهره سرشناس دیگر از جمله کریم باقری، رسول خطیبی، محمد نصرتی و میثم منیعی است.فولاد خوزستان هم پس از انتخاب لوکا بوناچیچ به عنوان سرمربی جدید خود با چند بازیکن از جمله علی حمودی، لفته حمیدی، جابا موجیری، محمد علوی، مهدی چمن‌آرا و جواد شیرزاد به توافق رسیده و در پست‌های مهاجم چپ و هافبک نفوذی هم به دنبال جذب بازیکن است. استقلال‌اهواز دیگر نماینده استان خوزستان در لیگ برتر هم موفق به جذب امیرحسین یوسفی، محسن ارزانی، محمد مطوری، نادر غبیشاوی و امیر خلیفه‌اصل شده و
به دنبال جذب فرانک آتسو، ایوان پتروویچ و حسن رودباریان است.

سایپا که فصل آینده هم با محمد مایلی‌کهن در رقابت‌های لیگ حاضر خواهد شد، بازیکنانی چون مرتضی ابراهیمی، جان نگودی و مهدی خیری را جذب کرده و به دنبال چند بازیکن دیگر است. راه‌آهن که روز چهارشنبه با یک مربی هلندی به توافق رسید، فرشید کریمی، مسعود همامی، ایمان حیدری و مجید باجلان را به خدمت گرفته و مهم‌ترین نگرانی این تیم از دست دادن داود حقی است. ملوان انزلی هم مثل سال‌های گذشته فعالیت چندانی در فصل نقل‌وانتقالات نداشته. ابومسلم مشهد هم پس از انتخاب ناصر پورمهدی به عنوان سرمربی بازیکنانی مثل آدریانو آلوز، فرشاد بهادرانی، ابراهیم لوینیان، محمد فهیمی و محمد اتحاد را به خدمت گرفته است.

کد خبر 84300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز