سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۸
۰ نفر

شب نورانی قدر، عظیم ترین و بزرگترین شب سال است که قرآن ضمن استفاده از صفت «مبارکه» برای آن، آن را برتر و با ارزش تر از هزار ماه می داند.

شب قدر

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: شب نورانی قدر، عظیم ترین و بزرگترین شب سال است که قرآن ضمن استفاده از صفت «مبارکه» برای آن، آن را برتر و با ارزش تر از هزار ماه می داند. خیلی مواقع شنیده‌ایم شب قدر شب معمولی نیست! فقط شب دعا نیست! فقط شب بیدار ماندن نیست! فقط شب قرآن به سر کردن نیست! شبی است که قرار است تقدیرمان رقم بخورد؛ قرار است حتی تقدیرمان را تغییر دهیم. هیچ فکر کرده‌اید چطور می‌توانیم در سرنوشت خود تاثیرگذار باشیم؟ برای آشنایی بیشتر با فضلیت شب قدر، چهار اثر مکتوب در این زمینه معرفی می شود.

فضلیت‌ های شب قدر در چهار روایت

  • شب قدر: تک‌گفتارهای موضوعی

کتاب«شب قدر» با عنوان فرعی: تک گفتار های موضوعی اثر شهید آیت‌الله دکتر محمد حسینی بهشتی، به موضوع شب قدر و ویژگی‌های آن از منظر این عالم دینی می‌پردازد. این کتاب مجموعه سه خطابه پیرامون اهمیت دعا، شرح صفات متقین و تشریح حالات معنوی علی(ع) در واپسین ایام حیات است و دریچه‌ای به نحوه دست‌یابی به کمال معنوی از طریق عبودیت و الگو قراردادن انسان‌ های کامل است.

فضلیت‌ های شب قدر در چهار روایت

  • شب قدر، اعمال و فضیلت

کتاب «شب قدر، اعمال و فضیلت»، تالیف ناصر باقری بیدهندی، اثری درباره اعمال و فضیلت‌های شب قدر است که از سوی بوستان کتاب منتشر شده است. این کتاب به موضوعاتی در خصوص لیالی متبرکه قدر و پاسخ به سوالاتی پرداخته که در ذهن عموم افراد جامعه است. سوالاتی نظیر: علت نامگذاری شبهای قدر، آیا این شب مخصوص به امت اسلامی است؟، چرا این شب از هزار ماه بهتر و افضل است؟ و شب قدر کدام یکی از شب هاست؟

فضلیت‌ های شب قدر در چهار روایت

  • نقش انسان در تقدیرات شب قدر

کتاب «نقش انسان در تقدیرات شب قدر» متن ویراستاری شده و تهیه شده از سلسله جلسات صوتی سخنرانی‌های محمد شجاعی است که توسط نشر محیی انتشار یافته است. از نظر مولف در این سه شب باید تلاش کنیم بهترین تقدیرات را برای خودمان رقم بزنیم. از نظر ایشان مسلم است که خودمان به‌درستی نمی‌توانیم تقدیرات را مهندسی کنیم، پس به کسانی نیاز داریم که با مهندسی دنیا و آخرت و با خود ما آشنایی زیادی دارند و ما را بهتر از خودمان می‌شناسند؛ یعنی الله تبارک‌وتعالی و اهل‌بیت(ع).

فضلیت‌ های شب قدر در چهار روایت

  • در جستجوی لیله القدر

«در جستجوی لیله القدر» به قلم عبدالکریم عابدینی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است. کتاب حاضر اثری تحقیقی در مورد ابعاد معنوی و باطنی شب قدر و ارتباط آن با مسأله امامت و ولایت است. در این کتاب به بحث در مورد مقدمات و اموری که منجر به شناخت حقیقت شب قدر و بهره‌مندی معنوی آن می‌شود، پرداخته شده و فضیلت ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر از منظری قرآنی و روایی بیان شده است. نویسنده پیش نیازهای استفاده از برکات شب قدر و فرصت توبه و استغفار در این شب را برای بهره بردن از فضای عرفانی موجود در آن بیان نموده و برخی از دستورالعمل‌های وارد شده از سوی معصومین (علیهم السلام) در این زمینه را برجسته کرده است.

کد خبر 841374
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha