دوشنبه ۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

مرتضی طلایی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد. امام‌خمینی(ره)

خاک پاک ایران، سرزمینی به وسعت عشق و در عدد یک میلیون و 648 هزار کیلومتر مربع، و دوستدارانی به تعداد بالغ بر 70 میلیون زن و مرد با تاریخی به درازای عمر تمدن‌های بشری، مزین به نام عالی و اعلای اسلام و مطهر به خون هزاران شهید وطن از امیرکبیرها و خیابانی‌ها و شهدای دفاع مقدس نه فقط محدوده‌ای جغرافیایی که ترجمان علم، ادب، تاریخ، تمدن، فرهنگ، ایثار و... است.

ایران اسلامی فصل مشترک همه ما صاحبان هویت ایرانی است و ما صاحبان هویت، 30 سال پیش در حرکتی منسجم و به پیشوایی مردی از تبار صاحبان رسالت الهی نظامی را بنا نهادیم که حفظ، استمرار و بالندگی آن بر فداکاری همه آحاد جامعه تکیه داشته و دارد.

ابتنای امور در این نظام بر رأی مردم از اسناد افتخار آن محسوب شده و انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری و رأی بی‌سابقه 85 درصدی ملت برگ دیگری از این کتاب پرافتخار است که صفحه بلندی از افتخار و شرف را در پیش چشم جهانیان گسترده است.

در هفته گذشته به هر حال شاهد اعتراض طیفی از مردم و نامزدها به نتیجه انتخابات بودیم که به تأیید رهبری معظم، حق ایشان محسوب می‌شود و قانون اساسی نیز آن را در چارچوب‌های خویش پذیرفته است و از روز نخست نیز همه طرف‌ها حساب اعتراضات مردمی را از اغتشاشات کور جدا نموده و همگان در کنار هم معتقدیم که ظروف و مجاری قانونی برای پیگیری حق در کشور ما وجود دارد.

بیانات رهبری معظم در نماز جمعه پرشکوه هفته گذشته و بالاخص تجلیل ایشان از هر 4 نامزد انتخابات نشان از این است که تمامی این اتفاقات درون خانواده نظام در جریان بوده و دشمنان این ملک و ملت نمی‌توانند امیدی برای بافتن کلاهی از این نمد داشته باشند.

ما شاگردان و باورمندان روح‌الله کبیر و خط نورانی او از مکتبش این جمله را در گوش داریم که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد». راه حفظ مملکت از آسیب روشن است و امروز با هر سلیقه و روشی و با هر نظرگاه سیاسی برای حفظ مملکت از آسیب می‌بایست در چارچوب ولایت فقیه به استمرار حرکت پرداخت.

شبهاتی در ذهن بخشی از نامزدها و هوادارانشان وجود دارد و همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات موظف‌اند برای نیل به کسب اعتماد عمومی، معترضان را قانع کنند. اما همه این فعل و انفعالات در چارچوب قانون و تحت هدایت و نظارت رهبری نظام اتفاق می‌افتد و در این میان هر حرکت تند و احساسی از هر طرفی، عدول از راه امام و سلسله جنبان نهضت محسوب می‌شود.

اختلافات اخیر درون یک خانواده می‌گذرد و بدخواهان این مملکت و ملت باید بدانند که این خانواده توان و ظرفیت حل مشکلات و مسائل خود را داشته و دارد. از دیگر سو، اینک فعالان سیاسی میان 2 گزینه قرار دارند؛

اول فداکاری و از خودگذشتگی در راه اعتلای وحدت ملی و همبستگی اجتماعی و دوم پافشاری برخواست‌های فردی و گروهی به هر قیمتی و امیدوارم در این میان گزینه اول، وجهه همت همگان قرار گیرد.

نقش نخبگان نیز برای وحدت‌آفرینی و ارتقای ضریب همبستگی اجتماعی در این برهه قابل توجه است و قشر نخبه می‌بایست رسالت تاریخی خود را به بهترین نحو اجرا نماید.

به‌نظر می‌رسد در این میان نهادهای متولی امنیت نیز می‌توانند با ارتقای آستانه تحمل و تلاش حداکثری برای جداسازی سره از ناسره، طمع بدخواهان به آشفته نمایاندن اوضاع را به یأس بدل سازند.

منبع: فردا

کد خبر 84070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز