همشهری آنلاین: پیش ثبت نام از افرادی که مشتاق زیارت عتبات عالیات هستند از ساعت 8 بامداد روز دوشنبه اول تیرماه شروع شد و تا ساعت 24روز هشتم تیرماه ادامه می‌یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، این پیش ثبت نام برای اعزام هایی می باشد که طبق برنامه قرار است در دوره زمانی چهارم مرداد تا اول مهرماه امسال صورت گیرد.

در دستورالعمل سرپرست اداره کل امور زیارتی عراق در سازمان حج و زیارت در باره روند ثبت نام گفته شده که در روز یازدهم تیرماه در صورت نیاز میان ثبت نام کنندگان قرعه کشی خواهد شد و در روز بعد از آن نتیجه روی سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات قرار خواهد گرفت و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت مذکور از نتیجه ثبت نام خود مطلع گردند.

متقاضیانی که پذیرفته شوند از روز سیزدهم تیرماه می توانند ظرف مدت 48ساعت در گروههای جذب ثبت نام کنند و لازم است در این هنگام هزینه سفر را بپردازند و نیز مدارک خود را ارایه کنند. 

با توجه به دستورالعمل صادره ، کارگزاران سازمان حج و زیارت می توانند در امر پیش ثبت نام متقاضیان مشارکت داشته باشند . از متقاضیان پیش ثبت نام حداقل 20 هزار ریال – گروههای تا دو نفر - و حداکثر 30 هزار ریال – گروههای سه تا هفت نفره  -  دریافت خواهد شد.

سهمیه های زمینی و هوایی هر یک از استانها تا روز ششم تیرماه ابلاغ و روی سیستم ثبت نام قابل رویت خواهد بود  و از این رو لازم است که مسئولین مربوطه اسامی کارگزاران هر یک از سهمیه ها را تا روز نهم تیرماه روی سیستم مشخص نمایند.

با توجه به محدودیت های موجود در شبکه اینترنت و امکان بروز اختلالاتی در زمان پیش ثبت نام ، کارگزاران موظف شده اند تا تمهیدات لازم را برای حل این مشکل احتمالی بیندیشند.

مسعود اخوان،سرپرست اداره کل امورزیارتی عراق سازمان حج و زیارت در دستورالعمل خود از تمامی کارگزاران خواست تا با نگاهی منتقدانه روند سیستم ثبت نام را مورد ارزیابی قرار دهند و مشکلات و نظرات انتقادی خود را به این اداره کل منعکس نمایند . اداره کل امور زیارتی عراق در ایام پیش ثبت نام برای پاسخ گویی سوالات احتمالی  نیروی کشیک خواهد داشت.

نکته مهمی که باید متذکر شد این مهم می باشد که اطلاعات پیش ثبت نام افراد در روزهای 9 و 10 تیرماه با اطلاعات پایگاه ثبت احوال کشور مطابقت داده شده و افرادی که اطلاعات آنها مغایرت داشته باشد از سیستم حذف خواهند شد‌.

براساس دستور العمل صادره ، افرادی که در پیش ثبت نام دوره قبل ( 31/2/88تا 3/5/88) شرکت نموده و حائز اولویت تشرف اعلان نگردیده اند ، این دوره نیازی به طی مراحل پیش ثبت نام نداشته و اطلاعات آنها براساس گروه بندی مربوطه به دوره جدید انتقال می یابد و در قرعه کشی شرکت داده می شوند ولی افرادی که در دوره قبل حائز اولویت تشرف شناخته شده ولی به هر دلیل در گروه ها ثبت نام نکرده اند ، از سامانه پیش ثبت نام حذف و در صورت تمایل به سفر باید دوباره مراحل پیش ثبت نام را طی کنند.

کد خبر 84022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز