قرآن کتاب هدایت است؛ یک راهنمای جامع برای زندگی بشر که در گردنه‌های زندگی راهگشای انسان است. در طرح ملی قرآنی مسطورا که با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه‌های نورانی کلیپ‌هایی ویژه نوجوانان ساخته شده که با بیانی ساده و کاربردی نوجوانان را به بهره‌گیری از کلام خدا در تصمیمات روزمره دعوت می‌کند

آیه های نورانی

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: قرآن کریم کتاب زندگی‌ است؛ کتاب هدایت بشر و دستورالعملی جامع که از پاسخ اساسی‌ترین سئوال‌های زندگی انسان تا جزئی‌ترین پرسش‌های او را یکجا در دل خود جا داده است. اکنون که چنین گوهر گرانبهایی در اختیار ما قرار دارد، چگونه می‌توانیم راهنمایی‌های آن را در زندگی روزمره به کار بگیریم و به عبارت دیگر، قرآن کریم را به نقشه را زندگی خود تبدیل کنیم؟

یکی از محصولات ارزشمند طرح ملی مسطورا ساخت کلیپ‌های نوجوان است. کلیپ‌هایی کوتاه اما اثرگذار که قرار است با بیانی ساده و جذاب طرحی نو از قرآن کریم برای نوجوانان ارائه کند تا کتاب خدا را در قامت یار مهربان خود ببیند؛ شبیه دوستی دلسوز که راه درست و غلط را در زندگی به آنها نشان می‌دهد. کلیپ‌هایی از جمله «طرحی نو از قرآن» که با نگاهی متفاوت به آیه ٢سوره مبارکه بقره «ذَٰلِکَ الْکِتَابُ لَا رَیْبَ فِیهِ هُدًی لِلْمُتَّقِینَ» ساخته شده و به نوجوانان آموزش می‌دهد همانطور که در زندگی روزمره از افراد متخصص برای انتخاب‌هاشان مشاوره می‌گیرند، در رسیدن به پاسخ پرسش‌های اساسی خود درباره زندگی نیز قرآن کریم را مشاور و راهنمای خود بدانند.

و یا کلیپ «برتری همیشگی مومن» که با بهره‌گیری از آیه ۱۳۹سوره مبارکه آل عمران «وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» زمینه انس بیشتر نوجوانان با کلام خداوند را در ماه مبارک رمضان فراهم می‌کند. کلیپ‌های نوجوان را در وبسایت www.zendegibaayeha.ir تماشا کنید.

کد خبر 838355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha