جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری کنکور سراسری سال 88 با شرکت بیش از یک میلیون و250 هزار داوطلب در هفته پیش‌رو، گفت:

در کنکور 88 از هر دو داوطلب یک نفر پذیرفته خواهد شد.

ابراهیم خدایی تاکید کرد: کنکور 88 به‌طور همزمان در 394 شهرستان داخل کشور و حدود 18 کشور خارجی طی روزهای4 تا6 تیر ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش در آزمون سراسری سال 88، بیان کرد: امسال در مجموع، ظرفیت‌ دوره‌های روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و غیره آزمون سراسری بیش از 100 هزار نفر افزایش یافته است، به عبارت دیگر در آزمون امسال حدود 600 هزار نفر پذیرفته خواهند شد که این افزایش ظرفیتی بین 10 تا 15 درصد را نشان می‌دهد.

معاون سازمان سنجش با بیان اینکه ‌کارت‌های‌ شرکت در آزمون برای‌ تمامی داوطلبان‌ کنکور از روز دوشنبه اول تیر تا روز سه‌شنبه 2 تیر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد، گفت: داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، درصورت وجود نقص احتمالی باید به حوزه‌های رفع نقص کارت مراجعه کنند که جزئیات توزیع کارت در سایت سازمان سنجش به نشانی www.Sanjesh.org منتشر شده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات سازمان سنجش برای ارتقای امنیت آزمون سراسری، افزود: در سال‌جاری در جهت ارتقای کیفیت حوزه‌های امتحانی اقدامات زیادی انجام شده به‌گونه‌ای که تمامی حوزه‌های دارای کیفیت پایین از چرخه آزمون خارج شده‌اند.

نحوه اصلاح کارت کنکور

سازمان سنجش آموزش کشور نحوه اصلاح مندرجات کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 1388 را درصورت وجود مغایرت در کارت اعلام کرد.

با توجه به اطلاعات مندرج روی کارت ورود به جلسه، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج شامل نام خانوادگی و نام، شماره شناسنامه، سال تولد، شماره ملی، شماره دانش‌آموزی، عنوان دیپلم، سری و سریال شناسنامه، سال و محل اخذ دوره پیش‌دانشگاهی، سال و محل اخذ دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل تولد، منطقه اخذ دیپلم، استفاده از بورسیه آموزگار، کارمندی، مدرک کاردانی و معدل کتبی (دیپلم) کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند باید برای اصلاح مورد یا موارد مذکور در سایت و در قسمت ویرایش اطلاعات حداکثر تا 6 تیر ماه مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

همچنین چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند 10 (سهمیه) کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند، لازم است برای اصلاح سهمیه خود کپی کارت شرکت در آزمون را به همراه فرم استفاده از سهمیه درخواستی حداکثر تا 10 تیرماه با پست پیشتاز به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند.

چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس باشد یا چنانچه عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله فاقد مهر‌بودن عکس، واضح نبودن عکس و... باشد، باید از اول تا سوم تیر ماه در ساعات 8 تا 12 و 14 تا 18 به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌ حوزه مربوطه مراجعه کنند.

سازمان سنجش همچنین اعلام کرد: اگر شماره داوطلب چه به‌صورت عددی یا به‌صورت حروف ناخواناست باید از روز دوشنبه اول تا چهارشنبه سوم تیر ماه از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.

الزامات قانونی

حسین توکلی، معاون سازمان سنجش گفت: داوطلبان باید برای حضور در جلسه آزمون کارت‌های ورودی گروه‌های آزمایشی، اصل کارت ملی و شناسنامه و چند مداد سیاه را علاوه بر پرینت کارت همراه داشته باشند.

وی تأکید کرد: داوطلبان باید از به همراه داشتن کیف دستی، ساک، کتاب، تلفن همراه، پیجر و بی‌سیم خودداری کنند و در غیراین صورت برابر قانون رسیدگی به تخلفات با داوطلب برخورد می‌شود.

کد خبر 83830

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز