یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشریح جزییات آزمون‌های کارشناسی ارشد و کنکور سال 88 دانشگاه آزاد، از افزایش 19درصدی رشته محل‌ها و ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس مهرادفر با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با حضور 385هزار داوطلب، گفت:‌ این آزمون در 6 نوبت صبح و عصر از 17 تا 19 اردیبهشت ماه در تهران و 113 حوزه امتحانی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد شرکت کننده 164هزار نفر معادل 40درصد از داوطلبان زن هستند اظهار کرد: 221 هزار نفر معادل 57 درصد شرکت کنندگان را داوطلبین مرد تشکیل می‌دهند.

معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در186رشته امتحانی به صورت یک نوبتی و 66 رشته امتحانی دو نوبتی، گفت: این آزمون در 252 کد رشته امتحانی برای پذیرش در هزار و 128 رشته محل برگزار می‌شود.

وی در خصوص نسبت داوطلبان این آزمون نسبت به سال گذشته، گفت:‌ تعداد داوطلبان این آزمون نسبت به سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.

آغاز توزیع کارت از 13 اردیبهشت

مهراد فر با بیان اینکه 30 درصد از داوطلبان آزمون یکی از رشته‌های دایر در واحدهای مستقر در شهر تهران را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: توزیع کارت ورود به جلسه داوطلبین از 13 اردیبهشت ماه آغاز و به مدت 3 روز تا روز سه‌شنبه 15 اردیبهشت ماه ادامه دارد همچنین 16 اردیبهشت ماه برای توزیع کارت موخرین و رفع نقایص احتمالی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: توزیع کارت در دو نوبت صبح و عصر در طی روزهای اعلام شده انجام و داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه باید اصل کارت اعتباری ثبت نام و شناسنامه یا مدرک شناسایی عکسدار را به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در تهران 3 حوزه توزیع کارت برای خواهران و3 حوزه برای برادران پیش بینی شده است، تصریح کرد: داوطلبان باید طبق جدول توزیع کارت با توجه به حرف اول نام خانوادگی و شناسنامه در نقاط تعیین شده برای دریافت کارت مراجعه کنند.

وی افزود: آدرس محل حوزه امتحانی داوطلبانی که یکی از واحدهای شهر تهران را انتخاب کرده‌اند بر روی کارت ورود جلسه آنها درج شده است بنابراین داوطلبان سایر واحدهای مجری آزمون کارشناسی ارشد باید آدرس محل حوزه امتحانی خود را از حوزه توزیع کارت دریافت کنند.

ممنوعیت به همراه داشتن ماشین حساب و موبایل در جلسه آزمون

مهرادفر با تاکید بر اینکه آزمون داوطلبانی که یکی از واحدهای دانشگاهی خارج از کشور و یا واحد الکترونیکی را انتخاب کرده‌اند در شهر تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: همراه داشتن ماشین حساب از هر نوع و تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون ممنوع است.

وی با اشاره به زمان انتشار اطلاعیه توزیع کارت گفت: این اطلاعیه روزهای سه‌شنبه 8 و پنجشنبه 10 اردیبهشت ماه در روزنامه آفرینش و در روز شنبه 12اردیبهشت در هفته‌نامه فرهیختگان منتشر می‌شود، همچنین از روز سه شنبه این اطلاعیه بر روی پایگاه اینترنتی مرکز آزمون به نشانی AZMOON.NET قرار داده می‌شود.

معاون اجرایی مرکز آزمون با بیان اینکه بیشترین تعداد شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد در رشته‌های گروه علوم انسانی با ثبت‌نام 234 هزار نفر معادل 60 درصد است، تصریح کرد: پس از آن رشته‌های گروه فنی مهندسی با 21 درصد داوطلب،‌علوم پایه 8 درصد داوطلب، کشاورزی و منابع طبیعی 6 درصد، هنر 4 درصد داوطلب و علوم پزشکی کمتر از یک درصد داوطلب کمترین میزان تقاضا را داشته‌اند.

وی افزود: در میان 252 رشته این آزمون رشته حسابداری با 25 هزار نفر داوطلب و پس از آن رشته حقوق جزا با 19 هزار داوطلب، ‌حقوق خصوصی 17 هزار داوطلب و مدیریت دولتی 16 هزار داوطلب بیشترین تقاضا را داشته‌اند.

اعلام نتایج نهایی آزمون در شهریور ماه

وی با بیان اینکه سهمیه آن دسته از داوطلبانی که در فرم تفاضای ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران بوده‌اند و سهمیه آنها توسط نهاد مربوطه تایید نشده است در کارت ورود به جلسه به صورت عادی درج شده است اظهار کرد: این دسته از داوطلبان برای پیگیری علت عدم تایید سهمیه خود می‌توانند حداکثر تا یک هفته پس از آزمون به نهادهای ذیربط مراجعه کنند بنابراین اطلاعات این افراد در صورت تایید سهمیه توسط نهادهای مربوطه به مرکز آزمون اعلام می شود.

معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد سال 88 در شهریور ماه خبر داد.

 مهراد فر با اشاره به برگزاری آزمون سراسری دانشگاه آزاد با شرکت بیش از800 هزار داوطلب در تیر ماه گفت: ظرفیت پذیرش آزمون نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

وی افزود: از این تعداد430 هزار نفر معادل 54 درصد داوطلبان زن و370 هزار نفر معادل 46 درصد داوطلبان مرد هستند.

وی با اشاره به ثبت نام 164 هزار نفر در آزمون رشته‌های گروه علوم پزشکی، تصریح کرد:73 درصد این داوطلبان زن و 27 درصد داوطلبان مرد هستند.

معاون اجرایی مرکز آزمون افزود:65  هزار نفر علاوه بر رشته‌های گروه غیر پزشکی علاقمندی خود را برای شرکت در گزینش علمی نظام آموزشی پاره وقت نیز اعلام کردند.

وی با بیان اینکه آزمون سراسری رشته‌های غیر پزشکی در 209 حوزه امتحانی در طی روزهای 11 و 12 تیرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمون رشته‌های گروه علوم پزشکی در 65 حوزه امتحانی در 26 تیرماه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص میزان ظرفیت پذیرش داوطلبین کنکور سراسری دانشگاه آزاد گفت: ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

مهرادفر با بیان اینکه 294 هزار نفر از داوطلبین کنکور در مجموعه فنی مهندسی شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: 98 هزار نفر از داوطلبین در مجموعه علوم تجربی، کشاورزی و دامپزشکی، 77 هزار نفر در مجموعه سه علوم انسانی، 141 هزار نفر در مجموعه 4 علوم انسانی، 17 هزار نفر در مجموعه زبان‌های خارجی، 9 هزار نفر در مجموعه هنر و 164 هزار نفر در مجموعه پزشکی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 58 درصد از داوطلبین در انتخاب اول خود پذیرفته شده‌اند، خاطر نشان کرد: 31 درصد داوطلبان در انتخاب‌های دوم تا ششم و 11 درصد در انتخاب هفتم پذیرفته شده‌اند.

معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد. 

کد خبر 79936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز