جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

فائزه توکل: دهستان ۱۵هزار نفری میشخاص در ۱۵کیلومتری شرق شهر ایلام یکی از مناطق تفریحی و گردشگری استان است

 که نخستین جشنواره برداشت زردآلو اواخر تیرماه سال گذشته نیز در این منطقه خوش آب و هوا برگزار شد. در این جشنواره از کشاورزان و باغداران این منطقه تجلیل به عمل آمد و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی و شرکت کنندگان در حرکتی زیبا و نمادین در زمینه برداشت زردآلو با باغداران این منطقه همکاری کردند.

امسال نیز قرار است این جشنواره در اواخر تیرماه برگزار شود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد جشنواره و برنامه‌هایی که قرار است در آن اجرا شود به سراغ علی قاسم‌پور یکی از مسئولان دست‌اندرکار برگزاری این جشنواره در استان ایلام می‌رویم.

 او با مثبت ارزیابی کردن برپایی جشنواره سال گذشته می‌گوید: در حال حاضر 6 روستای حیدرآباد میشخاص، زنجیره علیا، سرابکلان، پشت قلعه آبدانان، کلم و تنگه قیر به فراخور جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و طبیعی به‌عنوان مناطق ویژه گردشگری در استان انتخاب شده اند و قرار است برای هریک از این روستاها براساس توانمندی‌هایشان جشنواره‌ای در نظر گرفته شود.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه جشنواره زرد آلو برای روستای حیدرآباد میشخاص در نظر گرفته شده عنوان می‌کند: منطقه میشخاص بیش از 90 درصد میوه استان از قبیل انجیر، آلو، سیب و... را تامین می‌کند. زردآلوی این روستا در کل کشور شناخته شده است. همچنین از نظر کیفیت، عالی و بسیار مقوی و در کل استان معروف است. به همین دلیل قصد داریم با برگزاری چنین جشنواره‌ای مناطق تاریخی و طبیعی این منطقه را به علاقمندان گردشگری معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته همزمان با جشنواره زردآلو جشنواره دیگری با عنوان جشنواره برنج عنبربو در روستای سرابکلان این استان برگزار شده است می‌گوید: هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره در اواخر تیرماه هستیم و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

قاسم‌پور در ادامه برنامه‌های اجرا شده در جشنواره سال پیش را این چنین برمی‌شمارد: بازی‌های سنتی، برداشت زردآلو و بررسی منطقه حیدرآباد برای توانمند کردن کاشت زردآلو از جمله برنامه‌های اجرا شده بود. امسال نیز از عموم مردم و مسئولان استان برای شرکت در این جشنواره دعوت کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم به بهترین نحو آن را برگزار کنیم.

وی با اشاره به وجود آثار تاریخی مانند تپه‌ها و قبور تاریخی و جاذبه‌های طبیعی زیاد در این منطقه می‌گوید: ما می‌توانیم از این امکانات و جاذبه‌ها برای جذب هرچه بیشتر گردشگر استفاده کنیم. هم اکنون طرح ایجاد سکوهای طبیعت‌گردی در دست مطالعه است که در صورت اختصاص اعتبار مورد نیاز می‌توان به باغداران برای ساخت سکوهای نشیمن در داخل باغ‌هایشان کمک کرد تا گردشگران و میهمانانی که به آنجا می‌آیند بتوانند استراحت کنند.

همشهری استانها

کد خبر 83812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز