گروه اقتصادی: پس از وعده‌های گوناگون متولیان بخش کشاورزی و دست‌اندرکاران توزیع برای کاهش قیمت میوه و مرکبات، این بار وزیر بازرگانی وعده کاهش قیمت این محصولات در روزهای آینده را داده است

به گزارش واحد مرکزی خبر، مسعود میرکاظمی در مراسم افتتاح مرکز فناوری اطلاعات و رشد و شکوفایی سازمان توسعه تجارت وعده کرد که با ورود تدریجی میوه‌های جالیزی و میوه‌های نقاط گرمسیر به بازار به‌زودی قیمت‌ میوه کاهش می‌یابد.

وی همچنین ساماندهی شبکه‌های توزیع میوه و تره‌بار را از برنامه‌های وزارت بازرگانی اعلام کرد و گفت: با ساماندهی شبکه‌های توزیع ؛ به‌زودی میوه و تره‌بار از طریق تعاون روستایی عرضه می‌شود.

با وجود انتقادات مطرح شده در زمینه واردات بی‌رویه شکر، رشد 522 درصدی واردات این محصول در 2 ماهه نخست امسال نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، وزیر بازرگانی، بازار شکر در 3 سال گذشته را متعادل خوانده و اعلام کرد: 90درصد شکر وارداتی به‌صورت خام است و وزارت بازرگانی با افزایش تعرفه از ابتدای امسال، از تولید و مصرف شکر حمایت می‌کند.

وزیر بازرگانی با رفع مسئولیت از واردات بی‌رویه شکر به کشور، گفت: دولت فقط 900 هزار تن شکر در سال 85 به‌دلیل ذخیره استراتژیک با مصوبه شورای امنیت وارد کرده و بقیه را بخش خصوصی وارد کرده است.

میرکاظمی در زمینه ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی با بیان اینکه این ادغام درصورت اصلاح ساختار می‌تواند مفید باشد،  بیان داشت: اگر نگاه درون گرایی وزارت بازرگانی، برونگرا شود این ادغام می‌تواند مفید و به نفع صادرات کشور باشد.

وی با بیان اینکه بخش‌های بازرگانی و صنعت در بسیاری از کشورها ادغام شده است ؛ گفت: بازار این کشورها با ساختار رقابتی که دارند درگیر مسائل داخلی مانند تنظیم بازار، نظارت و کنترل نیستند و بازار برای کسی انحصاری را به‌وجود نمی‌آورد.

کد خبر 84464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز