حمید هیدارن: مس کرمان یکی از نمایندگان ایران در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا است

تیمی که امسال در لیگ 87 خوش درخشید و با قرار گرفتن بر سکوی سوم رقابت‌ها، در واقع آسیایی شد...انتظار می‌رفت پس از کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه متمول مس کرمان خیلی سریع اقدام به تقویت کادر بازیکنان خود کرده و با رفع نقاط ضعف موجود، ضمن تداوم سیر صعودی در پیش گرفته شده، ضریب اطمینان موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا را بالا ببرد.

 اما در مرحله عمل اتفاق دیگری رخ داد و حتی تسویه حساب با بازیکنان فصل قبل به نیمه خرداد کشیده شد. در چنین اوضاع و احوالی، برخی از بازیکنان راهی تیم‌های دیگر شدند و بعضی نیز تا پای میز مذاکره با رقیبان پیش رفتند تا مس کرمان هم به سرنوشت تیم‌های موفق لیگ برتر فوتبال ایران نزدیک شود؛ یعنی طی دوران نزول و بی‌انگیزگی پس از رسیدن به سقف آرزوهای فوتبالی!

گرچه غلامرضا برهانی‌نژاد این روزها مدعی شده که با 9 بازیکن تراز اول فوتبال ایران به توافق نهایی دست یافته و آنها را مجاب به انعقاد قرارداد با مسی‌ها کرده است اما آنچه از شواهد و قرائن به نظر می‌رسد، فقط جدایی 2 بازیکن تیم بوده و هیچکس به این مجموعه اضافه نشده است.

پرویز مظلومی قبل از حضور در کرمان، همچنان از زمان دقیق شروع تمرینات اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. البته او مسئله تاخیر در تسویه حساب با بازیکنان فصل قبل را چندان غیرعادی تلقی نکرده و معتقد است اکثر باشگاه‌ها با مشکلات اینچنینی دست به گریبان
 هستند.

اما به هر حال نباید از نظر دور داشت در چنین شرایطی که باز ار نقل و انتقالات روزهای داغ و حساس خود را سپری می‌کند، تعلل و تاخیر در حفظ بازیکنان خودی و جذب بازیکنان جدید به قیمت گرانی برای تیم‌های مدعی تمام می‌شود. البته برهانی‌نژاد مدیرعامل باشگاه سعی فراوانی در تامین بودجه مربوط به پرداخت مطالبات بازیکنان فعلی داشته و ایضاً بر واریز شدن بخشی از بودجه فصل آینده برای انعقاد قرارداد با نیروهای جدید اصرار می‌ورزد اما همه چیز دست او نیست و دستور اقدامات اینچنینی باید از مراجع بالاتر در شرکت صنایع مس ایران صادر شود.

به هر حال مس کرمان که به همراه استقلال تهران، ذوب‌آهن و سپاهان نمایندگان کشورمان در پیکارهای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود، مسئولیتی خطیر بر دوش احساس می‌کند و نباید افق پیش‌رو را به چشم صرفاً یک تیم لیگ برتری فوتبال ایران نگاه کند.

در این میان انتظار می‌رود مدیران بلندپایه شرکت ملی صنایع مس ایران و خصوصا مهندس اردبیلی (مدیرعامل شرکت) و دکتر رستی (معاون مالی و اقتصادی شرکت) هر چه زودتر دست به کار شده و با شارژ مالی باشگاه زمینه ادامه افتخارآفرینی‌های نارنجی‌پوشان را فراهم سازند.

همشهری استانها

کد خبر 83811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز