هزاران پزشک ارشد روز یکشنبه در سئول، پایتخت کره جنوبی، تظاهرات کردند تا حمایت خود را از پزشکان جوانی که نزدیک به دو هفته است به دلیل طرح دولت برای افزایش شدید تعداد پذیرش در دانشکده‌های پزشکی اعتصاب کرده‌اند، اعلام کنند.

Seul

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این تظاهرات در حالی برگزار شد که دولت کره جنوبی قبلا اعلام کرده بود از روز دوشنبه اقداماتی را برای تعلیق پروانه پزشکی برای نزدیک به ۹۰۰۰ کارورز و دستیار پزشکی آغاز خوهد کرد که از دستورات دولت برای پایان دادن به اعتصابشان که باعث اختلال در عملکرد بیمارستان شده است، سرپیچی کنند.

پلیس گفت که در حال تحقیق از پنج مقام عالی رتبه انجمن پزشکی کره است که متهم به تحریک و مشارکت دراعتصاب پزشکان جوان هستند.

دولت می‌خواهد سهمیه ثبت نام دانشکده پزشکی کره جنوبی را از سال آینده به میزان ۲۰۰۰ نفر از ۳۰۵۸ نفر افزایش دهد تا بتواند بهتر نیازهای جمعیت به سرعت در حال سالخورده شدن این کشور را برآورده کند. نسبت پزشک به جمعیت در کره جنوبی در میان کشورهای توسعه‌یافته یکی از پایین‌ترین‌ها است.

اما بسیاری از پزشکان به شدت به این طرح اعتراض کرده‌اند و می‌گویند دانشکده‌های پزشکی نمی‌توانند از عهده چنین افزایش شدید تعداد دانشجویان برآیند. آن‌ها می گویند که این طرح استخدام همچنین کمبود مزمن پزشک در تخصص‌های ضروری اما کم دستمزد مانند تخصص‌های اطفال و پزشکی اورژانس را حل نمی‌کند. پزشکان می گویند افزودن تعداد بیش از حد پزشکان جدید هزینه‌های پزشکی عمومی را نیز افزایش می‌دهد زیرا رقابت بیشتر میان پزشکان منجر به درمان‌های اضافی غیر لازم می‌شود.

اعتراضات پزشکان مورد حمایت عمومی قرار نگرفته است، و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند اکثریت مردم کره جنوبی از طرح دولت حمایت می‌کنند. برخی از منتقدان می‌گویند که پزشکان - یکی از پردرآمدترین حرفه‌ها در کره جنوبی را دارند - به دلیل افزایش تعداد پزشکان نگران کاهش درآمدهای خود هستند.

کد خبر 836871
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    3 0
    اینام یه نسبتی با بعضی پزشکان ایران دارند