چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
۱ نفر

دولت کره جنوبی اقداماتی را برای تعلیق جواز کار هزاران پزشک اعتصابی آغاز کرده است، زیرا دچار این نگرانی فزاینده شده است که این اختلافات یک‌ماهه بر خط اول خدمات مراقبت های بهداشتی تاثیر بگذارد.

South Korea

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز خارج شدن تقریباً ۱۲۰۰۰ پزشک از ۱۰۰ بیمارستان آموزشی منجر به لغو عمل‌های جراحی، زمان انتظار طولانی‌تر و تأخیر در درمان، از جمله برای بیمارانی که به دنبال مراقبت های اضطراری هستند، شده است.

وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد اقداماتی را آغاز کرده است که در صورت سرپیچی از دستورات برای بازگشت به کار، جواز کار۴۹۰۰ پزشک اعتصابی را لغو کند.

این وزارتخانه همچنین گفت که اخطاریه‌های اداری برای پزشکان اعتصابی ارسال کرده مبنی بر اینکه اعتصاب‌کنندگان با یک تعلیق سه ماهه روبرو خواهند شد- مجازاتی که می‌تواند رسیدن آنها به شرایط لازم برای متخصص شدن را دست کم یک سال به تاخیر بیندازد.

اخطار درباره لغو جواز کار

این وزارتخانه همچنین گفت که اخطاریه‌های اداری برای پزشکان اعتصابی ارسال کرده مبنی بر اینکه اعتصاب‌کنندگان با یک تعلیق سه ماهه روبرو خواهند شد- مجازاتی که می‌تواند رسیدن آنها به شرایط لازم برای متخصص شدن را دست کم یک سال به تاخیر بیندازد.

مقامات کره جنوبی تلاش کرده‌اند با هشدار دادن به پزشکان درباره تعلیق جواز کار پزشکی‌شان آنها را ترغیب کنند به سرکارشان بازگردند، اما به نظر می‌رسد این تاکتیک تاکنون موفقیت چندانی نداشته است.

وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد که از روز جمعه اخطاریه‌هایی برای بیش از ۴۹۰۰ پزشک ارسال کرده است تا به این پزشکان هشدار دهد که در صورتی که آنها درباره اقدامات خود توضیح ندهند، معلق کردن جواز کار آنها را آغاز خواهد کرد.

معاون وزیر بهداشت کره جنوبی در مصاحبه‌ای روز دوشنبه گفت پزشکانی که قبل از تکمیل اقدامات اداری برای تعلیق جوازهایشان به سر کار خود بازگردند، «ارفاق خواهد شد.»

اختلاف بر سر طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی

دولت کره جنوبی این اختیار را دارد که در صورتی که خطر جدی برای سلامت عمومی و جان مردم وجود داشته باشد، به پزشکان دستور دهد به سر کار خود بازگردند.

دولت گفته است که طرح افزایش پذیرش سالانه ۲۰۰۰ نفر در دانشکده‌های پزشکی از سال ۲۰۲۵ برای رفع کمبود پزشک در یکی از جوامعی که سریع‌ترین پیری را در جهان دارد، حیاتی است.

پزشکان اعتصابی استدلال می کنند که صرف اضافه کردن دانشجویان پزشکی به بهترین شرایط کاری‌شان نمی‌انجامد و احتمالاً می تواند مشکلات را تشدید کند.

منتقدان این سیاست همچنین یون سوک یول، رئیس جمهور را متهم می کنند که به راه انداخن منازعه بر سر اصلاحات می‌خواهد به نفع حزبش پیش از انتخابات پارلمانی در آوریل است.

یک نظرسنجی که هفته گذشته توسط خبرگزاری یونهاپ منتشر شد، نشان داد که ۸۴ درصد از پاسخ دهندگان از اضافه کردن پزشکان بیشتر حمایت کردند، در حالی که ۴۳ درصد گفتند که پزشکان اعتصابی باید به شدت مجازات شوند.

کد خبر 838838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    9 1
    خودمون هم داریم جلوی افزایش ظرفیت پزشکی را گرفتن همین چند روز پیش گفتن زیرساخت نداریم انگار این دانشکده ها و ساختمان ها و تجهیزات را با پول خودشان ساختند خیرها ساختند دیگه دوباره اجازه بدید می‌سازند مناطق محروم متخصص نداریم بیماران هر بار باید تا تهران بیان آقایون ناز می‌کنند
    • اسحاق IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      5 1
      پزشکان در ایران کسی نیست باهاشون برخورد کنه واسه اینه
    • عماد ایرانی IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      5 1
      جالبه همین پزشک های ایرانی وقتی تو بیمارستان ها کتک میخورن میان مظلوم نمایی میکنن که واووو ما ایثارگران حوزه درمان هستیم خوب وقتی خودتون دارید جلوی افزایش ظرفیت پزشکی رو میگیرین انتظار گل و بلبل از بیماران با اون وضعیت بغرنج عصبی رو دارین ؟؟؟ به جای کارشکنی باید اول از همه خودتون موافق افزایش ظرفیت پزشکی باشین. کم بودن پزشک یعنی درد و رنج مردم رو زیاد کردن .
    • الهام IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      6 2
      تنها راه نجات ایران از دست مافیای پزشکی واگذاری آموزش پزشکی به وزارت علوم یعنی مرجع اصلی آموزش کشور هستش بقیه راه حل ها مسکن و موقتی هستند
  • فاتحی IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    11 2
    یه فکری به حال پزشکی ایران بکنید که پزشکان وطنی دارن برای افزایش ظرفیت پزشکی کارشکنی میکنن . جالبه وسعت سرزمینی ایران کجا کشور یا استانک کره جنوبی کجا!!! رانت پزشکان در ایران در هیچ کجای جهان وجود نداره . علنا حوزه پزشکی شده حیاط خلوت پزشکان. جالبه از زیرساخت میگن انگار میخوان آپولو بفرستن فضا. شما سرتون تو درمان باشه چیکار به آموزشش دارید؟؟؟ واقعا ما تا کی باید برای یه درمان کیلومترها مسافت طی کنیم؟؟؟؟؟؟؟
  • اسحاق IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    8 2
    تو ایران از گل نازکتر به پزشکان نمیگن و تمام سیستم درمان ایران رو قبضه کردن
  • اسحاق IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    5 2
    همین کار رو درباره پزشک های ایرانی انجام بدن بینم باز هم توی حوزه ظرفیت پزشکی دخالت میکنن یا نه. تو ایران از گل نازکتر به پزشکان نمیگن واسه اینه در زمینه ظرفیت پزشکی همیشه دخالت کردن و میکنن
  • کارگر IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    5 2
    پزشکان ایرانی هیچ وقت دلسوز مردم نبودن و همیشه به فکر جیب نامبارک خودشون بودن
  • ایران IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    8 1
    بنازم به کشورهایی که به فکر ملت خودشون هستن . حالا ایران با جمعیت و وسعت خیلی بیشتر دارند با پزشکان مدارا میکنن :)
  • ایران IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    6 1
    پزشکی ایران شده آلت دست پزشکان
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    6 1
    پزشکان ایران کم سر ملت ایران نیاوردن