ماساژ از قدیم در ایران و به ویژه در حمام‌های سنتی هر محله جایگاهی ویژه داشت، شاید در زمان‌های قدیم اهمیت درمانی ماساژ چندان مشخص نبود، اما امروزه ماساژ به عنوان یک عمل درمانی ارزشمند شناخته شده است. با این حال بررسی تأثیر بالقوه آن بر طول عمر همچنان برای محققان جذاب است.

ماساژ

همشهری آنلاینآرش نهاوندی: اگرچه دیرینگی ماساژ درمانی را به طور دقیق نمی‌توان مشخص کرد، برخی از متخصصان ریشه ماساژ درمانی را در طب ایرانی دانسته‌اند. در این مطلب به تحقیقات گسترده‌ای در مورد اینکه چگونه ماساژ درمانی ممکن است بر سلامت عمومی و طول عمر تأثیر بگذارد، پرداخته شده است.

تاثیر شگرف ماساژ بر افزایش طول عمر | تحقیقات از فواید کم نظیر ماساژ چه می‌گویند؟

به گزارش هلت نیوز، تعداد زیادی از تحقیقات علمی به ارتباط بین ماساژ درمانی و امید به زندگی طولانی‌تر اشاره می‌کند. یافته‌های تحقیقاتی که تحت عنوان مروری بر مطالعات علمی تحت نظارت «مک فیترز» در سال ۲۰۱۶ انتشار یافته، نشان می‌دهد که ماساژ درمانی یک درمان مکمل مؤثر است که سلامت عمومی افراد مسن را بهبود می‌بخشد. فواید سلامتی ذهنی و جسمی، و همچنین دستاوردهای احتمالی در کیفیت زندگی، با این تئوری که طول عمر طولانی‌تر با پیامدهای سلامتی بهتر مرتبط است، مطابقت دارد.

مزایای بالقوه ماساژ درمانی برای افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر توسط یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ بیشتر نشان داده شده است. با توجه به ارتباط بین ماساژهای منظم و بهبود کیفیت زندگی، این نتایج به دیدگاه پیچیده‌تری اشاره می‌کند که چگونه درمان ماساژ می‌تواند با پرداختن به سلامت جسمی و روانی با عمر طولانی‌تر همراه باشد.

بر اساس یافته‌ها، ماساژ درمانی ممکن است بر چندین فاکتور فیزیولوژیکی مرتبط با افزایش سن تأثیر مثبت بگذارد، که ممکن است برخی از مزایای بالقوه آن را برای طول عمر طولانی‌تر توضیح دهد. با توجه به اینکه استرس بر بسیاری از سیستم‌های بدن تأثیر منفی می گذارد، کنترل استرس و سطوح کورتیزول یکی از عوامل مهم در افزایش طول عمر است. تحقیق مک فیترز در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که افزایش طول عمر می‌تواند با مدیریت استرس مرتبط باشد و ماساژ به عنوان یک فعالیت عملی برای افزایش آرامش عمل می‌کند.

تاثیر شگرف ماساژ بر افزایش طول عمر | تحقیقات از فواید کم نظیر ماساژ چه می‌گویند؟

همانطور که مطالعات متعدد نشان داده است، ماساژ همچنین می تواند دامنه حرکت و انعطاف پذیری مفاصل مختلف بدن را بهبود بخشد که به نوبه خود فرصت انجام فعالیت بدنی بیشتر را افزایش می‌دهد. این تحرک بهبود یافته با بالا رفتن سن افراد بسیار مهم است و یک سبک زندگی فعال را ترویج می‌کند که می‌تواند تأثیر مثبتی بر طول عمر داشته باشد.

علاوه بر این، آزمایش‌های بالینی متعدد نشان می‌دهد که ماساژ درمانی ممکن است مزایای طولانی‌مدتی بر فشار خون داشته باشد و از سلامت قلبی و عروقی در دراز مدت حمایت کند. این امر به ویژه برای افراد مسن که هدفشان حفظ سلامت در دوران پیری است، می‌تواند مهم باشد.

از آنجایی که تحقیقات بر مزایای بالقوه ماساژ درمانی برای طول عمر تاکید دارد، ادغام آن در سبک زندگی راهی عالی برای تکمیل روند سلامتی است. داشتن جلسات منظم ۶۰ دقیقه‌ای ماساژ برای مدیریت درد و استرس و افزایش سلامت عمومی بسیار مفید است. با این حال، برای افرادی که زمان کمتری دارند، تحقیقات نشان می‌دهد که تنها دو جلسه ماساژ به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نیز می‌تواند مفید باشد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 836802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha