همشهری آنلاین: بنا بر توافقنامه‌ای که میان اتحادیه اروپا و آمریکا به امضا رسیده است، دولت ایتالیا اعلام آمادگی کرد سه زندانی سابق گوانتانامو را خواهد پذیرفت.

سایت آنلاین (ZEIT ONLINE) گزارش داد، اتحادیه اروپا و آمریکا پیش از این بر سر مقرراتی به توافق دست یافتند که بر مبنای چه شرایطی امکان انتقال زندانیان زندان گوانتانامو به اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت.

بر این اساس، آمریکا متعهد شده است به کشورهایی که چنین آمادگی را داشته باشند، همه اطلاعات را درباره زندانیان سابق ارایه دهد. علاوه بر این واشنگتن قصد دارد در مواردی بخشی از هزینه اقامت زندانیان سابق را تامین کند.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در آغاز دوره کاری‌اش در ماه ژانویه اعلام کرد گوانتانامو ظرف یک سال تعطیل خواهد شد. در حال حاضر در این زندان بیش از 220 زندانی در حبس به سر می‌برند. آمریکا تلاش دارد دیگر کشورها را به پذیرش زندانیان آزادشده ترغیب کند.

ایالات متحده هفته گذشته چهار تن از یوگوری‌ها که چینی هستند را به برموداس برد. علاوه بر این یک زندانی به چاد و یکی دیگر به عراق تحویل شدند. یک زندانی دیگر هم به نیویورک برده شد که به عنوان اولین زندانی گوانتانامو در برابر دادگاه غیرنظامی محاکمه خواهد شد.

کد خبر 83648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز