چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش آمریکا اعلام کرد مشغول تحقیق درباره خودکشی یک زندانی یمنی در زندان گوانتانامو است.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، گروه کاری گوانتانامو در بیانیه‌ای که بر روی پایگاه فرماندهی جنوبی آمریکا منتشر شد اعلام کرد محمد احمد عبدالله صالح، 31 ساله، هنگام معاینه معمول عصر دوشنبه "بی‌حرکت بود و نفس نمی‌کشید."

این زندانی که به الحناشی مشهور بود، از فوریه 2002 در گوانتانامو محبوس بود.

کارکنان پزشکی به سرعت به صحنه وارد شده و تلاش کردند او را به هوش بیاورند. ارتش مرگ این فرد را "احتمالا خودکشی" اعلام کرد.

قرار است بازرسان نیروی دریایی در قالب بخشی از تحقیقات خود کالبدشکافی کنند. ارتش اعلام کرد جسد الحناشی پس از این تحقیقات به یمن بازگردانده می‌شود تا "طبق فرهنگ و اصول مذهبی" دفن شود.

بر اساس این بیانیه، الحناشی متهم به مسافرت به افغانستان در سال 2001 برای جهاد بود و اعتراف کرده بود که همراه طالبان می‌جنگید. ارتش گفت وی در خانه‌های القاعده پیش از آنکه در مزار شریف دستگیر شود، زندگی می‌کرد.

این پنجمین مورد خودکشی در تاریخچه هفت سال فعالیت جنجالی زندان گوانتاناموست که زمانی 800 زندانی را در خود جای داده بود. فقط تعداد اندکی از آنان به جرایم جنایی متهم هستند.

در حال حاضر 245 زندانی در گوانتانامو به سر می‌برند. باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که قصد دارد این تاسیسات را ژانویه 2010 تعطیل کند، اما با مشکلات حقوقی و سیاسی متعددی مواجه شده است.

کد خبر 82790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز