یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرتغال قصد دارد دو تا سه زندانی را که در زندان آمریکایی گوانتانامو محبوس بودند، بپذیرد.

خبرگزاری آلمان از لیسبون گزارش داد، لوئیس آمادو (Luis Amado)، وزیر امور خارجه پرتغال این خبر را به لوسا، خبرگزاری پرتغال اعلام کرد.

وی اظهار داشت با این حال باید تعدادی از مسایل روشن شود، از جمله اینکه این افراد از چه وضعیتی در پرتغال برخوردار خواهند بود.

آمادو معتقد است این مشکلات در مدت کوتاهی قابل حل است.

اعلام موافقت پرتغال با پذیرش دو یا سه زندانی گوانتانامو یک روز پس از دیدار دانیل فرید، فرستاده ویژه آمریکا از لیسبون اعلام می‌شود. دانیل فرید پیش از این در چارچوب تلاش‌های آمریکا برای متقاعد کردن کشورهای اروپایی به منظور کمک به آمریکا از طریق پذیرش زندانیان گوانتانامو، به مادرید و بوداپست سفر کرده بود.

دوشنبه گذشته اتحادیه اروپا در پایان رایزنی‌های طولانی خود با نمایندگان آمریکا درباره زندان گوانتانامو بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن شرایط مورد نظر کشورهای اروپایی برای انتقال زندانیان گوانتانامو به اروپا اعلام شده است.

نمایندگان اروپا و آمریکا در توافقنامه خود درباره انتقال زندانیان گوانتانامو تاکید کردند مسوولیت بستن زندان گوانتانامو و پیدا کردن مکانی برای انتقال زندانیان پیشین این زندان بر عهده آمریکاست.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا که قصد دارد زندان گوانتانامو را تا ژانویه 2010 تعطیل کند، امیدوار است بتواند دیگر دولت‌های اروپایی را متقاعد کند 50 زندانی دیگر گوانتانامو را در کشورهای خود بپذیرند.

کد خبر 83924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز