همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: لازم نیست آمریکایی‌ها نگران ایران و انتخابات آن باشند.

به گزارش خبرنگار (ایسنا)، دکتر علی لاریجانی در نطق امروز 26 خرداد خود، گفت: این روزها شاهد حوادثی در کشور هستیم که باید همگان نسبت به آن احساس مسوولیت کنیم.

وی افزود: انتخابات باشکوه 22 خرداد با مشارکت 85 درصدی ملت زمینه حرکت تکاملی انقلاب اسلامی در جهت گام اساسی دهه‌ چهارم انقلاب یعنی پیشرفت و عدالت را فراهم کرد.

رئیس قوه‌ مقننه تصریح کرد: این واقعه پتانسیل واقعی و ارزشمندی برای کشور محسوب می‌شود که باید قدر آن را دانست، قدرشناسی از این پدیده مبارک اتحاد، همدلی و هم‌ایستایی در جهت توسعه و آبادانی کشور است و هرگونه اظهارات و اقدامات باید در چارچوب قانون باشد.

لاریجانی در ادامه اظهار کرد: توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری در رسیدگی به شکایات انتخاباتی به شورای نگهبان راهگشا بوده و امیدواریم آن شورا با دقت و سرعت به موضوع بپردازد و به جامعه گزارش کند و مردم عزیز را در جریان قرار دهد و به همه آقایان توصیه می‌کنم مسیر قانونی را در پیش گیرند.

نماینده مردم قم در خانه ملت، گفت: از جانب دیگر برخی برخوردهای نسنجیده و نادرست در کوی دانشگاه و مجتمع مسکونی سبحان و مجتمع مسکونی نمایندگان و چند نقطه دیگر باعث ناراحتی دانشجویان عزیز و ساکنان این مناطق شده است.

وی افزود: بنده خود از بعضی از این مراکز بازدید داشتم و از چند نفر از نمایندگان خواستم که به این موارد رسیدگی شود و به مجلس گزارش کنند.

لاریجانی با طرح این سوال که چه معنایی دارد که نیمه‌شب به دانشجویان در کوی حمله شود و یا ساعت 5/2 شب عده‌ای به مجتمع مسکونی سبحان حمله کنند و آسایش ساکنان را برهم بزنند؟ افزود: وزیر کشور در این زمینه مسوول است و باید پاسخگو باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این موارد هم باید چارچوب قانونی رعایت شود و مجلس شورای اسلامی با جدیت این خواسته را دنبال می‌کند.

وی با بیان این‌که برخی از دول خارجی هم در این شرایط با مواضع عجولانه و سبک‌سرانه ابعاد دیگری از موضوع را نشان دادند، خطاب به این کشورها، گفت: لازم نیست آمریکایی‌ها نگران ایران و انتخابات آن باشند. شما امروز بیشتر نیاز دارید که نگران حل فضاحت‌های سیاسی و امنیتی گذشته خود در منطقه باشید و چه خوب شد که شما در پس نقاب سخنان فریبکارانه چند ماه اخیر خود چهره واقعی خود را نشان دادید که بعضی از ساده‌لوحان سیاست تصور می‌کردند شما در شعار تغییر، صداقت دارید.

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: ملت ایران هوشیار است و پاسخ شما را در میادین دیگر خواهد داد. برخی کشورهای اروپایی که در شرایط فعلی در علاج مشکلات بحران مالی و جایگاه خود دچار مشکلات جدی هستند با دستپاچگی در مورد انتخابات موضع‌گیری کردند.

وی افزود: ملت ایران در 30 سال پیش قیم بزرگ‌تر از شما را از کشور بیرون کرد و تصور نکنید مجال فرصت‌طلبی پیدا خواهید کرد. شما اگر بتوانید اتحاد خود را در اتحادیه اروپا حفظ کنید برایتان کفایت می‌کند. وزن شما در حل مسائل خاورمیانه و منطقه دیده شده که چقدر است. بی‌جهت اسباب بی‌آبرویی خود را فراهم نکنید.

لاریجانی در عین حال یادآور شد: این حوادث نشان می‌دهد همه سیاستمداران، احزاب و ملت عزیز باید با هوشیاری، اقدامات و سخنان خود را بسنجند و به بیگانگان فرصت ندهند که هرزه‌درانی کنند.

وی همچنین در پایان سالگرد شهادت سربازان دلیر اسلام بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک‌نژاد را گرامی داشت.

به گزارش ایسنا، بعد از اتمام سخنان لاریجانی، نمایندگان مجلس بعد از احسنت احسنت گفتن، شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

کد خبر 83616

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز