مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

آنقدر در مضار فست‌فودها گفته و نوشته‌اند که دیگر همه می‌دانند غذاهای آماده چه بلایی سر آدم می‌آورد؛ از گرفتگی عروق و بیماری‌های قلبی بگیر تا بالا رفتن فشار خون و بیماری‌های گوارشی.

خطرات نزدیکی به رستوران ها

به گزارش همشهری آنلاین، به‌همین دلیل است که حالا خیلی‌ها غذاهای خانگی و مامان‌پز را ترجیح می‌دهند و بی‌خیال غذا خوردن بیرون از خانه شده‌اند (که البته گرانی هم در این ماجرا بی‌تأثیر نیست!).

اما دانشمندان که لحظه‌ای هم بیکار نمی‌نشینند، به تازگی کشف کرده‌اند که فقط فست‌فود خوردن نیست که ممکن است ما را بیمار کند بلکه اگر در نزدیکی فست‌فودی‌ها و رستوران‌ها هم باشیم، احتمال اینکه به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا شویم زیاد است!

محققان و دانشمندان طی مطالعاتی میزان قرار گرفتن افراد در معرض رستوران‌های فست‌فود را براساس نزدیکی محل زندگی آنها در یک کیلومتری و تراکم (تعداد کل مراکز فروش غذای آماده در یک کیلومتر) ارزیابی کرده‌اند و دریافته‌اند افرادی که در نزدیکی رستوران‌ها زندگی می‌کنند، ۱۰ درصد بیشتر در معرض خطر هستند.

در مجموع نیز افرادی که در مناطقی با بیشترین تراکم مراکز عرضه غذای آماده زندگی می‌کنند، در مقایسه با افرادی که این رستوران‌ها را در اطراف محل زندگی خود ندارند، ۱۶ درصد بیشتر در معرض خطر نارسایی قلبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

نارسایی قلبی هم زمانی اتفاق می‌افتد که عضله قلب نتواند به‌طور مؤثر خون را پمپاژ کند که منجر به تجمع خون و تجمع مایع در ریه‌ها می‌شود و در نتیجه فرد به تنگی نفس دچار می‌شود. البته به جز بیماری قلبی، مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ هم از مشکلات ساکن بودن در کنار فست‌فودی‌هاست.

در نتیجه اگر به فکر سلامتی خودتان هستید، بهتر است در خانه‌ای دور از رستوران‌ها ساکن شوید که هم هوس خوردن غذای آماده نکنید و هم اثرات روغن‌ها و موادغذایی ناسالم بیمارتان نکند.

کد خبر 835576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حزب الله سعید IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    0 0
    دور از خاور میانه و در کل قاره آسیا. 😂😂😂😂😂