ایمی شومرِ، بازیگر آمریکایی می‌گوید پس از اینکه کاربران شبکه‌های اجتماعی این سؤال را مطرح کردند که چرا چهره‌اش در تور تبلیغاتی اخیرش «پف‌کرده‌تر» به نظر می‌رسد، به پزشک مراجعه کرد و بیماری هورمونی در او تشخیص داده شد.

https://www.hamshahrionline.ir/news/595228/%D8%AD%D8%B3%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%B3%D8%B7%D8%AD-%D9%87%D9%88%D8%B1%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D9%86%

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌بی‌سی نیوز این کمدین و بازیگر فاش کرد که به «نشانگان کوشینگ» مبتلا است که یک بیماری ناشی از داشتن میزان بیش‌ازحد هورمون کورتیزول بدن برای مدت طولانی است.

علائم این نشانگان شامل صورت گرد، توده چربی بین شانه‌ها و جای خارش به رنگ صورتی یا بنفش روی پوست است. نشانگان کوشینگ همچنین می‌تواند منجر به فشارخون بالا، تحلیل رفتن استخوان و دیابت نوع ۲ شود.

شومر گفت: «زمانی که برای برنامه خود در تلویزیون هولو جلوی دوربین بودم، گاهی تا چهار ساعت درون دستگاه ام‌آرآی نیز بودم، از بس از من خون گرفته بودند، وریدهایم خوابیده بودند و نمی‌شد از من رگ بگیرند و فکر می‌کردم که ممکن است دیگر بزرگ شدن پسرم را نبینیم.»

او که در یک تاک شوی تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود:‌«بنابراین فهمیدن اینکه من نوعی کوشینگ دارم که خودش به خوبی به درمان جواب می‌دهد و من سالم هستم، بهترین خبری بود که می‌توان تصورش را کرد.»

شومر که در گذشته در مورد ابتلای خودش به بیماری آندومتریوز صحبت کرده بود، در این مصاحبه گفت که انتقادات از ظاهر او در حین تبلیغ فصل جدید برنامه‌اش در تلویزیون هولو به او کمک کرد تا متوجه شود: «اشکالی وجود دارد.»

این کمدین آمریکایی در مصاحبه‌اش گفت: «این دو هفته دوره دیوانه‌بازی برای من و خانواده‌ام بوده است.. به غیر از ترس در مورد سلامتی‌ام، من همچنین مجبور شدم در مقابل دوربین باشم و شایعات هم اینترنت را برداشته بودند. اما خدا را شکر به خاطر این وضعیت... زیرا این‌گونه متوجه شدم که مشکلی وجود دارد. ... همان‌طور که می‌گویند در دهان اینترنت را نمی‌توان بست.»

درمان نشانگان کوشینگ بر کاهش میزان هورمون کورتیزول در بدن متمرکز است و می‌تواند شامل جراحی، پرتودرمانی و دارودرمانی باشد.

شومر گفت که می‌خواهد تشخیص خود را به طور عمومی به اشتراک بگذارد زیرا می‌خواهد که «از سلامت زنان حمایت کند.»

کد خبر 835043
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha