یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

کریم اعظمی: خداداد عزیزی از معدودافرادی بود که فدراسیون فوتبال ایران را در انتخاب افشین قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی به چالش کشید.

 موضع خداداد در مورد قطبی تغییری نکرده و معتقد است که این مربی هیچ تحولی در تیم ملی به وجود نیاورده است.

  • در مورد شرایط فعلی استقلال اهواز صحبت کنید. آیا بازیکن جدیدی جذب کرده‌اید؟

ما از شنبه هفته گذشته تمرینات را شروع کردیم و تا به امروز پیوستن محمد مطوری و ارزانی از پیام و امیر حسین یوسفی از داماش به تیم ما قطعی شده است. به دنبال دو دروازه‌بان هستیم و در سه پست دفاع، هافبک و مهاجم هم سه بازیکن می‌خواهیم. در مجموع با جذب پنج بازیکن دیگر تیم ما تکمیل می‌شود. سیاست و هدف ما این بود که امسال تیم را جوان‌تر کنیم. در ضمن جدایی بازیکنانی مثل کوروش مرادی، یحیی‌نژاد، آقامحمدی، ناصر شکرون، حیثم کاظم و چند بازیکن دیگر که در خاطرم نیست قطعی شده است.

  • شما قبلا گفتید به دنبال سهمیه آسیا هستید ولی با این مهره‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانید در بین سه تیم اول باشید یا اینکه در جام حذفی قهرمان شوید.

ما در پست‌های حساس به‌دنبال جذب پنج بازیکن هستیم تا تیم قوی‌تری ببندیم. قبول دارم که هنوز در جذب بازیکن به هدفمان نرسیده‌ایم ولی تلاش می‌کنیم که پنج بازیکن سطح بالا بگیریم تا همه چیز درست شود.

  • مثل اینکه قرار است ناصر حجازی به عنوان مدیر استقلال اهواز انتخاب شود. شما خبر دارید؟

من زیاد در جریان نیستم ولی گویا باشگاه می‌خواهد پست سرپرستی را حذف کند و به جایش از مدیر استفاده کند.مثل اینکه با حجازی هم حرف زده‌اند و مشکل خاصی هم وجود ندارد چون ما کار خودمان را انجام می‌دهیم، در ضمن من احترام خاصی برای ناصرخان قائلم.

  • یعنی قرار است حجازی در قالب یک مدیر همان کارهای سرپرست را انجام دهد و یا اینکه به عنوان مدیر فنی انتخاب شود؟

فکر نمی‌کنم اینطور باشد که او فقط کارهای سرپرست را انجام دهد. چون حجازی آدم بزرگی است ولی اطلاعی ندارم که وظایف و کار او چگونه تعریف خواهد شد.

  • سابقه نشان داده که حجازی در قالب یک مدیر یا مدیر فنی، در مسائل فنی هم نظر می‌دهد. شما با این موضوع موافقید؟

نظر حجازی برای من قابل احترام است. او یک پیشکسوت قابل احترام و بزرگ برای ماست که نظرش مهم است.

  • قرار است از ابتدای لیگ روی نیمکت بنشینید یا اینکه محرومیت شما ادامه خواهد داشت؟

هنوز شش ماه از مدت محرومیتم باقی مانده و نمی‌توانم روی نیمکت بنشینم.

  • قصد ندارید از فدراسیون فوتبال طلب بخشش کنید؟

موضوع محرومیت من ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد و این مورد به کمیته انضباطی مربوط است. من حساسیتی روی محرومیتم ندارم و زیاد به آن فکر نمی‌کنم.

  • از استقلال‌اهواز فاصله بگیریم. فوتبال ایران روزهای حساسی را پشت‌سر می‌گذارد و ما روز چهارشنبه باید در یک بازی سرنوشت‌ساز مقابل کره‌جنوبی قرار بگیریم. در مورد این بازی چه نظری دارید؟

همه‌چیز دست خودمان است و اگر کره‌جنوبی را ببریم یا به طور مستقیم صعود می‌کنیم یا اینکه راهی پلی‌آف می‌شویم ولی معتقدم بردن کره کار بسیار سختی است. باید اتفاقات خاصی بیفتد که اسمش را می‌توانیم شگفتی بگذاریم.

  • فکر می‌کنید صعود کنیم؟

بازی با کره‌شمالی و امارات ثابت کرد که تغییر خاصی در تیم ملی ایران به وجود نیامده است. در بازی با امارات همه دیدند که چگونه برنده شدیم آن هم در شرایطی که حریف نیمی از بازیکنان اصلی خود را کنار گذاشته بود. به طور حتم کره‌جنوبی از لحاظ توانایی‌های فردی و تاکتیک تیمی اختلاف بسیار زیادی با امارات و کره شمالی دارد و معتقدم اتفاقات عجیبی باید رخ بدهد تا صعود کنیم. منطق فوتبال می‌گوید که ایران به جام جهانی صعود نخواهد کرد، ما روی کاغذ بازنده هستیم چون کره‌ای‌ها از لحاظ فوتبالی قوی‌تر از ایران هستند.

  • نتیجه را پیش‌بینی نمی‌کنی؟

من هیچ وقت در فوتبال نتیجه‌ را پیش‌بینی نمی‌کنم و باز هم می‌گویم که ایران روی کاغذ بازنده است و روز بسیار سختی مقابل کره خواهیم داشت. ما فقط باید در انتظار اتفاقات باشیم.

  • 12 سال پیش و در بازی به‌یاد ماندنی ایران و استرالیا، شما حماسه‌ساز ملبورن لقب گرفتید. فکر می‌کنید روز چهارشنبه چه کسی حماسه‌ساز سئول خواهد بود؟

در این شرایط بحث حماسه‌ساز مطرح نیست و شاید نتیجه‌ای در بازی عربستان و کره شمالی رخ دهد که مستقیم به جام جهانی نرویم ولی معتقدم مسعود شجاعی و علی کریمی نقش مهمی را در دیدار مقابل کره‌جنوبی به عهده خواهند داشت.

  • به نظر شما تیم ملی با حضور افشین قطبی چه تغییراتی کرده است؟

من هیچ مشکلی با قطبی ندارم و برایم فرقی ندارد که او سرمربی تیم ملی باشد یا الکس‌ فرگوسن چون در هر شرایطی چیزی به سود یا ضرر من نخواهد بود.اعتقاد دارم که در این مدت سیستم و شیوه بازی تیم ملی تغییری نکرده و بازی با امارات و کره‌شمالی نشان داد که ایران تیمی نیست که تشنه برد و موفقیت باشد.

به نظر من سیستم بازی تیم ملی با 15 سال پیش هیچ فرقی ندارد و ما همچنان امیدوار به هنرنمایی تک ستاره‌هایی مثل کریمی، جواد نکونام یا مسعود شجاعی هستیم. در بازی با امارات هم دیدید که در نهایت هنرنمایی کریمی به داد تیم ملی رسید و اگر او نبود فکر می‌کنم که باید هفته گذشته با جام جهانی خداحافظی می‌کردیم. در همین مرحله گروهی عربستان وضعیت بدتری نسبت به ایران داشت ولی آنها با تغییر مربی در ورزشگاه آزادی ایران را شکست دادند تا ثابت شود که پسیرو، سرمربی عربستان چه مربی بزرگی است.

ولی ما شخصی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کردیم که از لحاظ بزرگی و سرشناس بودن یک صدم دایی هم نیست. هیچکس قطبی را در دنیا نمی‌شناسد ولی دایی در جهان شخصیتی شناخته شده و قابل تحسین است. وقتی او را کنار می‌گذاریم باید به فکر آوردن یک مربی بزرگ باشیم تا همه چیز را به یک‌باره تغییر بدهد ولی آیا به نظر شما قطبی این کار را انجام داد؟

کد خبر 83495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز