مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

گروه شهری: رئیس سامانه مدیریت شهری 137 شهرداری تهران از رضایتمندی 80درصدی شهروندان از عملکرد سامانه 137 خبر داد

شکرالله عنایتی در مراسم افتتاح مرکز مشاوره اجتماعی 137 در منطقه 7 گفت: مراکز مشاوره اجتماعی واحد 137 در منطقه 7 اجرایی شده است و طی ماه آینده در تمامی مناطق 22گانه شهر تهران اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه جلسات کارشناسی پیرامون ایجاد واحد مشاوره اجتماعی در سامانه 137 به پایان رسیده، تصریح کرد: قرار است ابتدا یک مرکز در تمامی مناطق بدین‌منظور ایجاد شود.

عنایتی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ماموریت سامانه 137 جلب رضایت شهروندان است اعلام کرد : طی ارزیابی‌های صورت گرفته 80 درصد شهروندان از عملکرد این واحد رضایت داشته‌اند.

رئیس سامانه مدیریت شهری 137 شهرداری تهران با بیان اینکه میزان پیام‌های شهروندان نسبت به سال گذشته در سامانه 137 افزایش یافته است بیان کرد: این موضوع حاکی از اعتماد شهروندان نسبت به سامانه بوده است.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از جوان‌ترین کشورهای جهان است و به همین دلیل باید از لحاظ بررسی آسیب‌های اجتماعی مورد توجه واقع شود، گفت: شهردار تهران به‌دلیل همین اهمیت، شهرداری را از یک نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی مبدل کرده است.

عنایتی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران اهمیت بسیاری را برای حل معضلات اجتماعی شهروندان قائل است تصریح کرد: با وجود اینکه حل مشکلات اجتماعی جزو وظایف ذاتی شهرداری به شمار نمی‌رود و دولت اعتباری را نیز بدین‌منظور اختصاص نداده است با این حال شهرداری تهران به‌عنوان یک نهاد اجتماعی، خواهان حل معضلات اجتماعی مردم است.

رئیس سامانه مدیریت شهری 137 شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سامانه 137 یک اداره محسوب نمی‌شود بلکه می‌تواند به تمام نیازهای شهری رسیدگی کند.

عنایتی با اشاره به اینکه شهرداران نواحی پنج‌گانه شهرداری منطقه 7 جزو آگاه‌ترین شهرداران به شمار می‌روند خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین نقاط قوت شهرداری منطقه 7 به روز بودن رسیدگی به مسائل شهروندان است.

این در حالی است که برخی از بخش‌ها همچون عمران فعال است و برخی دیگر همچون اداره خدمات شهری نیازمند تلاش برای رسیدن به سطح مورد نظر ما هستند.

وی همچنین ضمن ملاقات با شهرداران نواحی پنج‌گانه شهرداری منطقه 7 از نزدیک عملکرد آنها را مورد ارزیابی قرار داد و موارد مختلفی همچون میزان رضایتمندی شهروندان، میزان تاخیر در رسیدگی به پیام‌ها، میزان عملکرد و پیام‌های در دست اقدام را به آنها اعلام کرد.

عنایتی ضمن بازدید از ناحیه 4 شهرداری منطقه 7 بر بهسازی جداول خیابان شریعتی توسط شهرداری تهران تاکید کرد. محمد کاظم لهراسبی، رئیس سامانه مدیریت شهری 137 شهرداری منطقه 7 نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این واحد گفت: امیدواریم بتوانیم مشکلات اجتماعی شهروندان را نیز از طریق سامانه 137 برطرف و رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه سامانه 137 شهرداری منطقه 7 طی توافقنامه‌ای که با معاونت اجتماعی به امضا رسانده است قرار است دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را به نهادهای مردمی ارائه دهد تأکید کرد: از اول تیر ماه سال‌جاری آموزش‌های ویژه‌ای را درخصوص 137 به نهادهای مردمی همچون مساجد، مدارس، سرای محلات، شورایاری‌ها و... ارائه خواهیم داد.

کد خبر 83487

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز