قم- با آغاز دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مراجع عظام تقلید با حضور در شعب اخذ رای ضمن انداختن رای خود به صندوق، مردم را به حضور گسترده در این دوره از انتخابات دعوت کردند

 حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید صبح جمعه با شرکت در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رای خود را به صندوق انداخت.

[سخنان و تصاویر مقام معظم رهبری در پای صندوق رای]

[22 خرداد: گزارش تصویری از انتخابات ریاست جمهوری]

به گزارش ایرنا، آیت الله مکارم شیرازی پس از انداختن رای خود به صندوق سیار شماره 396 گفت: تمام قرائن و شواهد نشان می دهد که انتخابات خوبی در پیش رو داریم.

وی افزود: از تمام واجدین شرایط می خواهیم رای خود را به صندوق بریزند که این امر باعث قوت نظام جمهوری اسلامی و ضعف دشمن خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: از مردم تشکر می کنم که در زمان تبلیغات انتخابات تنش و درگیری ایجاد نکردند و امیدوارم تا پایان انتخابات نیز بلوغ سیاسی خود را نشان دهند.
وی گفت: بعد از انتخابات نیز همه با هم با اتحاد برای سازندگی کشور اقدام کنند.
حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی ازمراجع عظام تقلید در قم ، رای خود را به صندوق سیار 397 انداخت.

به گزارش ایرنا، وی پس از انداختن رای به صندوق گفت: مردم باید به فردی که به اقشار ضعیف نگاه فوق العاده داشته باشد رای دهند.
وی افزود: رییس جمهوری باید علاوه بر احساس مسوولیت درقبال اقشار ضعیف به احکام شرعی توجه کند و انها را ترویج دهد.

وی تصریح کرد: هم مردم و هم نامزدها درانتخابات مسوول هستند ،مردم ازنظر انتخاب و رییس جمهور از نظر مسوولیت هایی که بر عهده دارد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: در یک مملکت 70 میلیونی اینکه اداره آن بر عهده چه کسی باشد مهم است و مسوولیت بسیار سنگینی است که اگر کوههای عالم را برگردن یک نفر بگذارند این مسوولیت سنگینی می کند.
وی گفت: اگر فرد منتخب مسوولیت شناس باشد هم برای خود و هم کشور افتخار آفرین خواهد بود.
آیت الله صافی گلپایگانی گفت: سیر امور مملکت و کسانی که دست اندرکار می باشند باید به سمت کمال مقاصد اسلامی وهویت دینی باشند و این عزت دینی ما باید در جهان درخشنده باشد.
وی گفت: اهتمام رییس جمهور به سنت های اسلامی نباید ضعیف باشد، کسی که در کشور از روی خلوص خدمت کند خدمت به امام زمان (عج) کرده است و کاری نکنیم آن حضرت از ما نگران شود.
وی گفت: آن چیزی که باعث خدمت ما است اجرای احکام اسلام ، ترویج معارف و اخوت اسلامی است و کسانی که به این سنت ها معتقدند و به گرایش های خاصی تعلق ندارند امام زمان(عج) را شاد می‌کنند.

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: این کشور معروف به کشور اسلامی است و اسلامیت و سابقه دینی آن درجهان مشخص است که از جهت انتصاب به ولایت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وانبیاء تعلق دارد و باید فردی به عنوان رییس جمهوری باشد که نسبت به احکام اسلام و قرآن اهتمام خاصی داشته باشدو بعد از انقلاب این اهتمام بیشتر شده و امروز هم باید بیشتر شود.

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: مسوولیت و مشاغلی که بر عهده افراد است برای بهره گرفتن نیست بلکه مسوولیتی است که به گردن آنها ست و باید بیشترین استفاده از این فرصت برای خدمت به مردم ببرند.

وی گفت: ما باید در زمینه حفظ سنت های اسلامی ،شعارهای دینی ، مصالح کشور ، روابط سیاسی و ارتباط با داخل وخارج اهتمام خاصی داشته باشیم و در مسیر عزت و احترام به اسلام و مسلمین و رفاه محرومان باشد.

حضرت آیت‌الله "یوسف صانعی" از مراجع عظام تقلید در قم گفت: حفظ نظام موقوف به رای دادن مردم است.
به گزارش روز جمعه ایرنا ، وی پس از انداختن رای خود در صندوق سیار 396افزود: از سال 35 در خدمت امام و انقلاب بودم ولی هیچگاه شرایط را مانند امروز برای حضور در انتخابات حساس ندیدم.
وی ادامه داد: عقل، حضور در انتخابات را الزام می کند و اینکه باید رای داد و اگر رای ندهیم مسوول عواقب آن هستیم.

آیت الله صانعی با بیان اینکه از ملت ایران حضور و شرکت چشمگیر توقع می رود، ادامه داد: شرکت در این عرصه حساس برای مسلمانان واجب عقلی و برای غیرمسلمانان الزام عقلی است و اهمیت رای دادن از باب حفظ نظام لازم است.
وی افزود: امیدواریم کسی انتخاب شود که دارای تقوی و صداقت باشد و احکام نورانی اسلام را اجرا و برای حفظ آن تلاش کند تا زحمات ملت به هدر نرود.
وی تصریح کرد: ما و مسوولان هر چه خدمت کنیم در مقابل این همه شهدا، جانبازان، ایثارگران، ملت و انقلاب کم خدمت کرده‌ایم.

آیت الله صانعی گفت: امام امت از همه چیزش برای اسلام گذشت و در سن 63سالگی برای اسلام به زندان رفت، تبعید شد و فرزند بزرگش با آن وضع در عراق شهید شد و خود و همسرش چقدر رنج دیدند و همسرش در تمام مبارزات حضرت امام ابراز نارضایتی نکرد.
وی اظهار داشت: بنابراین با پیروی از امام، ما هر چه خدمت کنیم در مقابل ملت و انقلاب کم است و هیچکس نباید برای خدمت کردن منت بگذارد چراکه مردم ولی نعمتان ما هستند.

وی با تاکید بر این امر که هر چه هست از انقلاب و ملت است، افزود: در طول این سال ها حوادث مختلفی را دیده ام ولی هیچگاه شرایط انتخابات مانند امروز نبوده است و مردم باید با شرکت در انتخابات حضور خود را به جهانیان نشان دهند.
حضرت آیت الله "حسین نوری همدانی" از مراجع تقلید گفـت: شرکت در انتخابات یک وظیفه، تکلیف، عبادت و جهاد در راه خدا می‌باشد.

وی پس از انداختن رای خود در صندوق سیار 396 در قم اظهار داشت : اهمیت وحساسیت موضوع انتخابات بر همگان روشن است ولازم است همه مردم در پای صندوق های رای حضور داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: منتخب مردم بداند که در قبال آرای مردم مسوولیت دارد.

این مرجع تقلید ضمن تشکر از دست اندرکاران انتخابات گفت: انشاء الله خداوند به همه توفیق خدمت عنایت کند

کد خبر 83345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز