همشهری‌آنلاین: آغاز انتخابات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت

به گزارش واحد مرکزی خبر، همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری از ساعت 8 صبح امروز - جمعه - خبرگزاری‌های آلمان، فرانسه و آسوشیتدپرس این رویداد بزرگ ایران اسلامی را بازتاب دادند.[سخنان و تصاویر مقام معظم رهبری در پای صندوق رای]

خبرگزاری آلمان از تهران گزارش داد، انتخابات ریاست جمهوری ایران صبح روز جمعه در حالی در سراسر ایران آغاز شد که 46 میلیون و 200 هزار رای دهنده ایرانی واجد شرایط شرکت درانتخابات هستند.[22 خرداد: گزارش تصویری از انتخابات ریاست جمهوری]

به گزارش این خبرگزاری، در فاصله یک ساعت پس از آغاز انتخابات ریاست جمهوری ایران، شاهدان از حضور بی سابقه مردم ایران در انتخابات روز جمعه خبر می‌دهند.

شاهدان اعلام کردند در تهران پایتخت ایران، حتی پیش از آغاز انتخابات در ساعت هشت بامداد به وقت محلی رای دهندگان صفهایی طولانی تشکیل داده بودند.

حضور گسترده مردم در انتخابات تایید پیش‌بینی وزارت کشور ایران به شمار می‌رود که اعلام کرده بود حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه بی‌سابقه خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه نیز از استقبال گسترده مردم ایران در انتخابات امروز در نخستین ساعات آغاز رای گیری خبر داد و اعلام کرد، صدها تن از رای دهندگان در برابر حوزه رای گیری حسینیه ارشاد در مرکز تهران صف کشیده‌اند.

یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در یکی از حوزه های رای گیری در تهران گفت: در نخستین ساعات آغاز رای گیری دست کم پانصد تن از مردم در داخل حوزه حاضر شده‌اند و این درحالیست که چند صد تن دیگر در خارج از محل اخذ رای صف بسته‌اند.

برخی از رای دهندگان که برای شرکت در انتخابات در حوزه رای گیری حسینیه ارشاد حاضر شده بودند به این خبرگزاری گفتند از ساعت هفت و نیم صبح امروز یعنی نیم ساعت قبل از آغاز رای گیری در محل حاضر شده‌اند تا به محض آغاز انتخابات آرای خود را به صندوق بریزند.

همچنین به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از تهران ، همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری، ایرانیان صبح روز جمعه در حالی پای صندوق‌های رای حاضر شدند که شور انتخاباتی چه در داخل کشور و چه در سطوح بین‌المللی در این دوره از انتخابات مشهود است.

به گزارش این خبرگزاری، تبلیغات انتخاباتی پر فراز و نشیب در ایران که کمتر از یک ماه ادامه داشت، بسیاری از رای دهندگان ایرانی را به سر شوق آورده و نگرش جهانیان را در خصوص فرایند سیاسی در ایران متحول ساخته است.

برپایی تجمع‌های انبوه خیابانی، شعارهای انتخاباتی پر زرق و برق و برگزاری مناظره‌های تلویزیونی آزاد، از ویژگیهای بارز این دوره از انتخابات ایران بوده است.

تلویزیون دولتی ترکیه (تی آر تی) هم اعلام کرد، مردم ایران امروز در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق‌های رای رفتند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز از تهران گزارش داد یکساعت پیش از آغاز رای گیری، صف های طولانی در برابر مراکز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران ایجاد شده بود.

«محمد حسن البحرانی» رئیس دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در تهران، در مصاحبه تلفنی با این شبکه درباره میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت:موضوع قابل توجهی که ما صبح امروز مشاهده کردیم این بود که در بسیاری از حوزه های رای گیری صدها نفر برای انداختن رای خود در صندوقها جمع شده بودند. حتی در یکی از حوزه های رای گیری ما شاهد حضور هزار رای دهنده در صف طولانی حتی یکساعت پیش از آغاز رای گیری، بودیم.

حضور مردم در پای صندوقهای رای با شور و اشتیاق فراوان و قابل توجه است.

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران در رسانه های پاکستان هم بازتاب یافت.

پایگاه‌های اینترنتی و شبکه های رادیو- تلویزیونی پاکستان از صبح امروز با پخش تصاویری از انتخابات ایران به ارائه تحلیل و تفسیرهایی درباره انتخابات پرداختند.

شبکه خبری جیو در بخش های مختلف خبری با اشاره به اینکه حضور مردم در این دوره از انتخابات پرشور است ، اعلام کرد: در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران چهار نامزد برای احراز سمت ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت می کنند.

شبکه خبری دنیا، آج، اکسپرس و داون در پاکستان نیز با پخش تصاویری از حضور مردم ایران پای صندوق های رای، اعلام کردند:‌ با توجه به شعارهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری ایران شور و حال مردم این کشور در این انتخابات نسبت به دوره های پیشین بسیار بیشتر است.

شبکه‌های خبری پاکستان همچنین به نقل از تحلیلگران پاکستانی اعلام کردند:‌ در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، رقابت بین محمود احمدی نژاد و میرحسین موسوی تنگاتنگ است

کد خبر 83342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز