خطوط پنجه‌کلاغی چین‌وچروک‌های ظریفی هستند که در گوشه بیرونی چشم‌های شما به وجود می‌آیند.

FACE

این خطوط ممکن است به سوی شقیقه یا بخش بالایی گونه شما کشیده شوند. انواع شایع این چین‌ها نشانه‌هایی از سالمندی شمرده می‌شوند.

خطوط پنجه ‌کلاغی ممکن است ناشی از بسیاری از همان عواملی باشند که چین‌وچروک‌های ظریف را در بقیه بدون به وجود می‌آورند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سیگار کشیدن ممکن است باعث شدیدتر شدن آن‌ها شوند.

با آنکه خطوط پنجه‌ کلاغی خطری برای سلامت به شمار نمی‌روند، بسیاری از افراد به درمان آن‌ها می‌پردازند تا ظاهری جوان‌تر پیدا کنند و اعتمادبه‌نفسی بیشتری به دست آورند. افرادی که می‌خواهند از این خطوط رها شوند، می‌توانند از روش‌های متعددی برای هموار کردن آن‌ها استفاده کنند.

علل ایجاد خطوط پنجه‌ کلاغی

ناحیه اطراف چشم را اصطلاحاً «منطقه دور چشمی» بیشتر مستعد نشانه‌های سالمندی و خستگی از بسیار نواحی دیگر بدن است. پوست این منطقه نازک‌تر از سایر مناطق بدن است. این منطقه همچنین غدد چربی کمتری دارد و در حین حرکاتی مانند لبخند زدن و اخم کردن در معرض انقباض‌های مکرر قرار می‌گیرد. درنتیجه، این منطقه از چهره بخشی است که نشانه‌های سالمندی را به شکل خطوط پنجه‌ کلاغی نشان می‌دهد.

عوامل مؤثر در تشکیل خط‍وط پنجه ‌کلاغی عبارتند از:

  • استعداد ژنتیکی برای نشانه‌های سالمندی
  • افزایش سن که منجر به از بین رفتن تدریجی فیبرهای کلاژن و الاستین زیرین می‌شود که استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست را فراهم می‌کنند.
  • به طور مکرر اطوار چهره‌ای ایجاد کردن.
  • قرار گرفتن بیش‌ازحد در معرض اشعه ماوراءبنفش یا برنزه شدن، که تجزیه کلاژن در پوست شما را تسریع می‌کند.
  • سیگار کشیدن که کلاژن و الاستین را کاهش می‌دهد و پوست شما را از اکسیژن و سایر مواد مغذی محروم می‌کند.

هنگام لبخند زدن

به خطوط پنجه کلاغی که در حین اعمالی مانند لبخند زدن رخ می‌دهد خطوط پویای چهره می‌گویند. این خطوط در اثر فعالیت عضلات زیرین هنگام لبخند زدن، اخم کردن یا اخم کردن ایجاد می‌شوند. هنگامی که این اعمال را انجام می‌دهید، پوست اطراف چشم شما دائماً فشرده می‌شود و ظاهر شدن خطوط پنجه کلاغی اجتناب‌ناپذیر است.

هنگام حالات خنثی چهره

به خطوط پنجه کلاغی که در حین حالات خنثای چهره رخ می‌دهد، خطوط ثابت صورت می‌گویند. این خطوط بدون توجه به فعالیت شما همیشه در چهره حضور دارند. این خطوط حتی در هنگام خواب نیز وجود دارند.

خطوط ثابت صورت در ناحیه چشم ناشی از سابقه لبخند زدن، چشم دوختن و ایجاد حالت‌های دیگر در ناحیه چشم است. آن‌ها می‌توانند به دلیل عوامل دیگری مانند آسیب نور خورشید شدیدتر شوند. هنگامی که خطوط صورت ثابت می‌شوند، ممکن است هنگام لبخند زدن یا انجام سایر حالات صورت بدتر ظاهر شوند.

کد خبر 833123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha