همشهری آنلاین: سخنگوی شورای نگهبان گفت: کاندیداها می توانند برای اطمینان بیشتر در روز اخذ رای ، هر کدام یک نماینده در ستاد نظارت بر انتخابات کشور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان چهارشنبه (20 خرداد) در مراسم آغاز به کار ستاد نظارت بر انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای نگهبان در راستای اعمال وظایف نظارتی خود و به منظور انجام نظارت دقیق بر انتخابات ریاست جمهوری دهم امروز ستاد نظارت بر انتخابات کشور را افتتاح کرد.

وی افزود: همکاران ما از امروز با استانهای مختلف و دفاتر روستایی و شهرستانی ستاد نظارت بر انتخابات ارتباط خواهند داشت و از نزدیک بر روند برگزاری انتخابات نظارت خواهند کرد و اگر  در این راستا شاهد شکایت یا تخلفی باشند با مرکز تماس  می گیرند و پس از بررسی در نهایت نتیجه اعلام خواهد شد.

کدخدایی تاکید کرد که علاوه بر دفاتر استانی، شورای نگهبان این تماسها را محدود به آنها نکرده و مردم نیز می توانند در راستای انجام نظارت بهتر بر انتخابات با ما در تماس باشند و اگر مطلبی را شاهد بودند به ما اعلام کنند تا در شورای نگهبان بررسی شود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره مدت فعالیت ستاد نظارت بر انتخابات کشور یاد آوری کرد که اگر انتخابات ریاست جمهوری دهم به دور دوم کشیده نشود ستاد نظارت بر انتخابات کشور تا دو روز بعد از برگزاری انتخابات فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: تفاوت کار ستاد نظارت بر انتخابات کشور با دوره‌های قبل این است که به منظور ایجاد اطمینان بیشتر برای ناظران و مردم و برای بیان اینکه شورای نگهبان کار نظارتی خود را به خوبی انجام می‌دهد، علی رغم اینکه در قانون موضوعی برای ما مقرر نشده است، از نامزدها و روسای ستاد انتخاباتی آنان دعوت کرده‌ایم که از ستاد نظارت بر انتخابات کشور بازدید به عمل آورند و حتی در این راستا می‌توانند یک نماینده در روز اخذ رای در ستاد نظارت داشته باشند.

کدخدایی در پایان درباره مشارکت مردم در این دوره از انتخابات خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به نظر سنجی‌ها مشارکت بسیار بالایی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داشته باشیم، مطمئنا مردم در روز رای گیری حماسه‌ای دیگر خواهند آفرید.

کد خبر 83286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز