شارون آزبورن چهره تلویزیونی انگلیسی-آمریکایی از اینکه از داروی جدید «اوزمپیک» برای کاهش وزن استفاده کرده است، ابراز ندامت کرد و گفت اکنون از کاهش وزن شدید و عمل‌های زیبایی افراطی‌اش سرخورده است.

OSBOURN

به گزارش گاردین آزبورن ۷۱ ساله که اکنون وزنش کمتر از ۴۳ و نیم کیلوگرم است، گفت نمی‌تواند وزنش را بالا ببرد. او در مصاحبه‌اش با این روزنامه جنبه‌های منفی کاهش وزن با داروی اوزمپیک (Ozempic)، یک داروی ضد دیابت بحث‌برانگیز که باعث کاهش وزن هم می‌شود، تاکید کرد.

آزبورن گفت: «داروی اوزمپیک را به خودم تزریق می‌کردم. اکنون وزنم حدود ۴۴ و نیم کیلوگرم است و نمی‌توانم وزنم را بالاتر ببرم. او گفت همسرش اوزی آزبورن می‌گوید او شبیه به نانسی ریگان،‌ همسر رونالد ریگان رئیس‌جمهور پیشین آمریکا شده است که به خاطر جثه کوچکش در زمان ریاست‌جمهوری شوهرش مورد توجه رسانه‌ها بود.

او سال پیش هم در مصاحبه‌ای با روزنامه دیلی میل به افرادی که می‌خواهند داروی اوزمپیک را مصرف کنند، هشدار داد که «مراقب باشند که خواستار چه چیزی هستند.»

او گفت: «من ماه دسامبر گذشته مصرف اوزمپیک را شروع کردم و اکنون برای مدتی است که مصرف آن را کنار گذاشته‌ام. اما هشدار می‌دهم که نباید این دارو را به نوجوانان داد؛ دسترسی به این دارو بیش از حد آسان است.»

داروی ضد چاقی جدید که اشتها را مهار می‌کند

اوزمپیک نام تجاری داروی «سماگلوتاید» است که سازمان غذا و داروی آمریکا آن را برای استفاده از درمان دیابت تایید کرده بود. سماگلوتاید که با نام‌های تجاری «وگوی» و «ریبلسوس» هم فروخته می‌شود. هنگامی که سازمان غذا و داروی آمریکا در سال ۲۰۲۱ آن را برای درمان چاقی مورد تایید قرار داد، محبوبیت آن به شدت افزایش یافت.

چند چهره مشهور دیگر از جمله ایلان ماسک پذیرفته‌اند که از داروی سماگلوتاید را استفاده کرده‌اند.

این دارو با مهار کردن اشتها عمل می‌کند، اما عوارض جانبی مانند کاهش توده عضلانی، تهوع و اسهال با مصرف آن گزارش شده است. همچنین افزایش وزن دوباره پس از قطع این دارو پدیده‌ای شایع است.

آزبورن در مصاحبه‌ای در سه سال پیش نیز انجام عمل‌های زیبایی از جمله ایمپلنت سینه و تزریق بوتاکس ابراز پشیمانی کرده بود و گفته انجام این اعمال زیبایی باعث شده است که مانند یک سیکلوپس (غول یک چشم) به نظر بیاید و اینها بدترین کارهایی است که مرتکب شده است.

کد خبر 832038

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha