مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

شبکه‌های اجتماعی چه‌ها که نمی‌کنند. ایرانی و خارجی و زرد و سفید و سرخ هم ندارد. به‌عنوان نمونه در این روزها غذایی عجیب و غریب در شبکه‌های اجتماعی کشور کره‌جنوبی دست‌به‌دست و محبوب شده که حیرت‌انگیز است؛ خلال دندان سرخ‌شده.

کره

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: این غذای تُرد و نشاسته‌ای در کره، آن‌قدر طرفدار پیدا کرده که وزارت غذا و داروی این کشور در پستی در شبکه‌ اجتماعی ایکس اعلام کرده که این غذا از نظر بهداشتی مورد تأیید ما نیست و از مردم خواسته آن را نخورند.

  • بیش‌تر بخوانید:

عادت‌های خوبی که باید از ژاپنی‌ها یاد بگیریم!

غذاهای چندش

غذاهای عجیب و غریب در این سرزمین با فرهنگ کم نیست؛ اختاپوس زنده، پنجه‌سوخاری تند مرغ، کرم ابریشم خلالی و... البته می‌گویند کره‌ای‌ها به‌خاطر قحطی دهه‌های گذشته به خوردن چنین غذاهای چندشی روی آوردند اما آن قحطی بر طرف شد و این عادت‌های غذایی، نه!

مسواک ‌زدن باجا و بی‌جا

علاوه بر غذا، کره‌ای‌ها کارهای عجیب و غریب هم می‌کنند. مثلا یکی از عادت‌های خوب‌شان، مسواک‌ زدن است؛ صبح، ظهر و شب. تا این‌جای کار همه‌چیز عالی و بهداشتی است اما روی محل مسواک‌زدن هیچ حساسیتی ندارند؛ توی ایستگاه اتوبوس، حین خرید، وسط دفتر کار و...! به زبان ساده‌تر اگر به کره‌ جنوبی سفر کردید و دیدید مردی کت‌پوش و خوش‌تیپ، یکهو مسواکش را از جیبش درآورد و با دهانی پر از کف به سؤال شما پاسخ داد نباید تعجب کنید.

هر کره‌ای‌ یک‌سال پیرتر

حساب و کتاب سن و سال هم در این کشور عجیب است. در این سرزمین سختکوش، هرکسی بعد از نخستین روز ژانویه هر سال، یک‌سال به سنش اضافه خواهد شد؛ یعنی شما اگر روز آخر سال قبل به دنیا آمده باشید، یک‌ساله هستید و تا سال، نو می‌شود و ژانویه فرا می‌رسد ۲ساله می‌شوید.

البته سال گذشته قانونی تصویب شد تا سن کره‌ای‌ها هم مثل بقیه مردم جهان حساب شود، اما انگار کسی چندان توجهی به این قانون ندارد.

هُل ‌دادن آزاد!

کره‌ای‌ها، رفتارهای عجیبی هم دارند؛ مثلا آنها مردمانی بسیار مؤدب و منظم هستند و برای تشکر از هر کسی تا کمر خم می‌شوند، اما وقتی در کوچه و خیابان راه می‌روند تا به مقصدشان برسند آن‌قدر استرس دارند که به‌راحتی شما را هل می‌دهند و به‌خاطر این رفتار زشتش از هیچ‌کسی هم عذرخواهی نمی‌کنند. این موضوع کاملا همگانی و فراگیر است.

کد خبر 830582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha