شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس ارشد توریسم گفت: ایران در حالی رتبه آخر را در جذب گردشگر در دنیا دارد که با توجه به جمعیت کشور بیشترین آمار تور خروجی در دنیا متعلق به کشور ما است.

حسین ذوالفقاری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: هر ساله تعداد زیادی از مردم ایران برای گردش به خارج از کشور سفر می کنند و بیشتر به کشورهای همجوار ترکیه و دبی (امارات) می‌روند.

چندی پیش تقی آقایی یک کارشناس ارشد توریسم عنوان کرده بود که در یک سال گذشته 4 میلیون و 500 هزار ایرانی، حدود 7 درصد جمعیت کشور، ایران را به قصد گردش و تفریح ترک کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

این کارشناس ارشد توریسم در ادامه افزود: بسیاری از مردم ایران شاید تنها چند شهر را در کشور دیده باشند و این امر نیز بدلیل تبلیغات و تسهیلات کمی بوده که برای سفر مردم فراهم شده است و از سویی دیگر تبلیغات منفی و عدم وجود زیر ساختهای لازم نیز مانع ورود توریستها و رشد صنعت گردشگری شده است.

به گفته ذوالفقاری، خروج سالانه میلیونها زائر ایرانی به کشورهای عربستان، سوریه و عراق علاوه بر اینکه سفری مذهبی است می تواند باعث انتقال فرهنگ وهمچنین تبلیغ جاذبه های گردشگری و صنایع دستی کشورمان باشد.

  بسیاری از مردم ایران شاید تنها چند شهر را در کشور دیده باشند و این امر نیز بدلیل تبلیغات و تسهیلات کمی بوده که برای سفر مردم فراهم شده است
 

این کارشناس توریسم با اشاره به اینکه ترکیه توانسته در کمتر از 10 سال تعداد توریستهای ورودی به کشورش را به دو برابر افزایش دهد، تاکید کرد: ایران باید از تجربه کشورهای موفق در زمینه جذب گردشگر استفاده کند.

کارشناسان گردشگری معتقدند آمار تورهای ورودی متناسب با تورهای خروجی نیست. بطوریکه تعداد گردشگرانی که سال گذشته به کشور وارد شده اند یک پنجم تعداد ایرانیانی بوده که از کشور خارج شده‌اند.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه درآمد ایران از صنعت توریسم دنیا کمتر از یک درصد است، گفت: 700 میلیارد دلار درآمد جهانی صنعت گردشگری است. درحالیکه درآمد ایران به طور نسبی کمتر از یک میلیارد دلار در سال است.

کد خبر 82925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز