گروه شهری: از 305 طرح گردشگری معرفی شده برای تخصیص اعتبار، 86 طرح توسط کارشناسان بانک‌ها غیرقابل توجیه شناخته شده است

حسین فاضلی، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تاکید بر این مطلب گفت:در سال 86 ، 30هزار میلیارد ریال از محل بنگاه‌های زودبازده به تسهیلات طرح‌های گردشگری بالای 10میلیارد ریال اختصاص داده شد؛ مطابق با آن، طرح‌هایی برای پذیرش و معرفی به بانک‌ها مورد بررسی قرار گرفت و تفاهمنامه‌هایی با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات امضا شد.

وی درباره مشکلات سرمایه‌گذاران با بانک‌ها درمورد ارائه تسهیلات بیان کرد: طرح‌های گردشگری نیز مانند طرح‌های سازمان‌های دیگر، دچار مشکلاتی در تامین منابع شده‌اند. از سال گذشته این توفیق حاصل شد که برای طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها که منجر به عقد قرارداد نیز شده بود، سطح اعتباری خاصی اختصاص یافت.

از305 طرح معرفی شده به بانک‌ها با تقاضای تسهیلاتی بالغ بر 25 هزار میلیارد ریال، تا‌کنون قرارداد 43 طرح منعقد شده است.

وی میزان پرداختی بانک‌ها به طرح‌های گردشگری را تاکنون حدود 700 میلیارد ریال عنوان   وخاطر نشان‌کرد: علاوه بر این طرح‌ها تعداد 132 طرح با رقمی بالغ بر 12 هزار و 300میلیارد ریال توسط بانک‌ها در دست بررسی است. ما با بانک‌ها، درباره اینکه خط اعتباری تخصیص داده شده را مشمول طرح‌های قبلی قرار دهند مشکلاتی داشتیم.

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور میزان تقاضای سرمایه‌گذاری عملیاتی در بخش گردشگری را 54 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.وی درباره عملیات اجرایی مناطق نمونه گردشگری هم گفت:تعداد مناطق نمونه‌ای که در دور اول و دوم سفر ریاست‌جمهوری مصوب شده، 1118 منطقه بوده است که از این تعداد نقاط دارای جاذبه،تا به حال 140 منطقه به سرمایه‌گذار واگذار شده است. همچنین از این تعداد 155منطقه در حال اجراست.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی در خصوص اعتبار تخصیص یافته به مناطق نمونه گردشگری عنوان کرد:از سال84 تا پایان سال 87 اعتبار تخصیص یافته به این مناطق بیش از 300 میلیارد ریال بوده است.

فاضلی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم سازمان میراث‌فرهنگی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری بحث ایجاد کمپینگ‌ها و اردوگاه‌ها بوده است، متذکر شد: در سال گذشته بیش از 158کمپینگ و اردوگاه در سراسر کشور تامین اعتبار شد و بخش عمده آنها نیز به بهره‌برداری رسید.

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد:در سال گذشته زیرساخت‌های بیش از 172مورد از مجتمع‌های توریستی- تفریحی با مبلغ بیش از 200 میلیارد ریال تامین اعتبار شد.

به گفته فاضلی، در سال گذشته منابع در بخش اعتبارات عمومی بیش از 800 میلیارد ریال بوده که در سال‌جاری به 598 میلیارد ریال کاهش پیدا کرده و از آن میزان نیز 538میلیارد ریال تخصیص اعتبار شده است

کد خبر 82580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز