در زندگی اتفاقات زیادی می‌افتد که می‌تواند موجب عصبانیت ما بشود ولی آن چیزی که اهمیت زیادی دارد رفتار و برخوردی است که ما هنگام عصبانی شدن از خود نشان می‌دهیم!

عصبانیت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از راهنماتو،‌ عصبانی شدن یکی از احساسات و واکنش‌های بدن است! نمی‌شود توقع داشته باشیم که هیچ وقت عصبانی نشویم. البته الان قصد نداریم به برخورد طبیعی در آن زمان بپردازیم و فقط قصد داریم در مورد نفس عصبانی شدن و مهمتر از آن زود عصبانی شدن صحبت کنیم!

بعضی وقت‌ها خود ما، یا افرادی که با آنها زندگی می‌کنیم در مقابل هر رخداد به شدت عصبانی می‌شوند و در زمانی که اصلا انتظار عصبانیت نمی‌رود این رفتار را از خود بروز می‌دهند! عصبانی شدن در هنگامی که با موارد غیرمنصفانه و غیرعادلانه رو به رو می‌شویم یا آستانه تحملمان در یک رخداد خیلی پایین می‌آید تاحدودی قابل فهم و انتظار است اما در جایی که عصبانیت دلیلی ندارد و فرد موردنظر به ناگاه دچار خشم می‌شود جای سوال دارد!

چرا زود عصبانی می‌شویم؟!
ممکن است شما در محیطی بزرگ شده باشید که حق هیچ گونه اعتراضی نداشته‌اید. همیشه مقصر قلمداد شده و هیچ وقت اجازه نداشته‌اید از موردی گله، شکایت یا انتقاد کنید! در چنین مواقعی عصبانیت و خشم شما روی هم تلنبار شده و مانند زودپزی که سعی در حفظ فشار دارد و به ناگهان تحملش تمام می‌شود منفجر خواهید شد!

از آنجا که هرچه ما در بزرگسالی برداشت می‌کنیم نتیجه‌ی اتفاقات کودکی است این مساله زود عصبانی شدن هم ممکن است به دوران بچگی ما برگردد. پدر یا مادر بی حوصله‌ای داشته‌ایم که خود بر خشم و عصبانیتشان واقف نبوده و کنترلی نداشتند و هرچه باید به ما یاد می‌دادند با عصبانیت بوده است!

کمال‌گرا بودن هزار و یک عیب دارد! یکی از عیوب آن هم می‌توانند همین باشد! چرا؟ چون ما نسبت به اشتباهات دیگران بخشش نداریم و نمی‌توانیم کوچکترین ایرادی را بپذیریم و عصبانیتمان فوران کرده و خشمگین می‌شویم!

سرکوب کردن احساسات اشکالات زیادی برای ما به وجود می‌آورد، اگر شما به موقع احساساتتان را بروز ندهید منجر به این می‌شود که در جا و زمان و مکانی که انتظار نمی‌رود به طرز ناگهانی عصبانی شوید! بر احساسات خود آگاه باشید و آنها را در نطفه خفه نکنید تا زمینه ساز اتفاقات بدتر نشود!

افرادی که بویی از عشق و محبت نبرده‌اند طبیعی است که نتوانند مهربان باشند. فردی که در کودکی تحت یک آغوش امن و عاطفی نبوده و به اندازه کافی و لازم عشق دریافت نکرده است همیشه یک پای احساساش خواهد لنگید! زود عصبانی شدن هم یکی از معایبی است که این نوع تربیت شدن از آن ناشی می‌شود.

پدر و مادر که همیشه با هم دعوا داشته‌اند چیزی جز عصبانیت به فرزندانشان نداده‌اند. اگر در محیطی پرتنش بزرگ شده باشید همیشه برای کوچکترین اتفاقات هم به حد عجیب و غریبی به هم خواهید ریخت و کنترل آن برایتان سخت خواهد شد!

اختلال اضطراب فراگیر موردی است که خیلی افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ولی از آن اطلاعی ندارند! وقتی در درون همیشه مضطرب باشید نمی‌توانید به راحتی به کنترل خود بپردازید و خشم و عصبانیت شما با کوچکترین اتفاق بیرون می‌زند!

کد خبر 827831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha